اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/ لهستان؛ دربی جهانی در مصاف با عقاب‌های مدعی

تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف لهستان برود.

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/ لهستان؛ دربی جهانی در مصاف با عقاب‌های مدعی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز و تا دوم تیر ادامه دارد. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.

در طول 32 روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) 124 مسابقه در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی است. 

در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال 2021 برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان 12 تیم ثابت و استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

* اعلام لیست لهستان برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در چهاردهمین مسابقه خود باید به مصاف لهستان بروند. این بازی قرار است روز سه‌شنبه اول تیر ماه از ساعت 17:30 به وقت ایران برگزار شود. لهستان برای این دوره 18 بازیکن را انتخاب کرده است. اسامی لیست 18 نفره این تیم در لیگ ملت‌های 2021 به شرح زیر است:

پاسورها:

فابین دژیزگا ، گژگوش لوماچ، مارسین یانوش

پشت‌خط‌زن‌ها:

بارتوش کورک، ووکاش کاچمارک، ماچی موزای

سرعتی‌زن‌ها:

کارول کلوس، متئوش بینیک، یاکوب کوخانوفسکی، پیوتر نواکوفسکی

دریافت کننده‌ها:

ویلفردو لئون، میخال کوبیاک، الکساندر شیفکا، کمیل سمونیک، بارتوش بدنوژ، توماش فورنال

لیبروها:

پاول زاتورسکی، دامیان وویتاشک

ویتال هینن، سرمربی بلژیکی‌الاصل هدایت عقاب‌ها را برعهده دارد. 

* لهستان؛ عقاب‌های مدعی

تیم ملی والیبال لهستان از جمله تیم‌هایی است که تقریباً با تمام نفرات اصلی خود پا به لیگ ملت‌ها گذاشته است. این تیم با هدایت هینن تا پایان هفته چهارم نشان داده که رقیبی جدی برای برزیل در صدر جدول به شمار می‌رود و به نوعی جدی‌ترین تعقیب کننده طلایی‌پوشان است.

این تیم که نخستین حریف ایران در المپیک هم هست تا اینجای مسابقات عملکرد خیلی خوبی داشته و با قبول تنها 2 شکست در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داد. دیدار ایران و لهستان در سال‌های اخیر همیشه یکی از جذاب‌ترین مسابقات جهان والیبال بود؛ از مسائل فنی گرفته تا درگیری‌های لفظی و کری‌خوانی بازیکنان موجب شده تا مصاف ایران و لهستان تماشایی باشد.

شرایط امسال کمی هم متفاوت است، چراکه این بار ولادیمیر آلکنوی روس روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است. هینن پیش از این درمورد آلکنو گفته بود که او یکی از بزرگترین مربیان حال حاضر جهان است و حضورش روی نیمکت ایران می‌تواند کار را در مصاف با ایران برای هر تیمی سخت کند. 

* ستاره‌های بی‌شمار لهستان در اوج پختگی

دژیزگا ، لوماچ، کورک، کلوس، بینیک، لئون، کوبیاک و حتی زاتورسکی از جمله ستاره‌های تیم ملی لهستان به شمار می‌روند که این روزها در اوج آمادگی و پختگی هستند. لئون کوبایی‌الاصل با اضافه شدندش به ترکیب عقاب‌ها این تیم را به یکی از جدی‌ترین مدعیان در تمام تورنمنت‌های جهانی تبدیل کرده است.

لئون در رقابت‌های امسال و در دیدار با صربستان 13 امتیاز سرویس به دست آورد و رکورد جدیدی در این زمینه خلق کرد. از طرفی دومین رکورد لئون در زمینه سرعت سرویس بود. یکی از سرویس‌های این بازیکن با سرعت ۱۳۵.۶ کیلومتر بر ساعت وارد زمین صربستان شد. رکورد پیشین در اختیار ایوان زایتسف ایتالیایی بود که در سال ۲۰۱۸ سرویسی با سرعت ۱۳۴ کیلومتر زد.

این شرایط بدون شک کار را برای والیبال ایران سخت تر از گذشته خواهد کرد، اما تجربه نشان داده که نبرد والیبال ایران و لهستان در هر شرایطی جذابیت‌های خاصی دارد و نتیجه آن اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.

* نگاهی به نتایج لهستان در دوره گذشته

لهستان در دوره گذشته (2019) در مرحله مقدماتی با کسب 11 پیروزی، 4 شکست و 30 امتیاز عنوان پنجم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت عنوان سوم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول میزبان بود که حاصل این میزبانی ثبت 2 پیروزی مقابل استرالیا و آمریکا و یک شکست مقابل برزیل بود. عقاب‌ها در هفته دوم راهی چین شدند. لهستان در این هفته ابتدا مغلوب فرانسه شد و در ادامه از سد تیم‌های بلغارستان و چین گذشت.

میزبان لهستان در هفته سوم ایران بود. آنها مغلوب روسیه و ایران شدند و در آخرین گام از سد کانادا گذشتند. شاگردان هینن در هفته چهارم به ایتالیا رفتند که حاصل تلاش آنها در هفته چهارم کسب 3 پیروزی مقابل آرژانتین، صربستان و ایتالیا بود. در هفته پنجم هم لهستانی‌ها به آلمان سفر کردند که در این کشور توانستند از سد تیم‌های ژاپن، آلمان و پرتغال عبور کنند.

به این ترتیب عقاب‌ها با 11 پیروزی و 30 امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند و به مرحله نهایی صعود کردند. این تیم در مرحله نهایی توانست برزیل و ایران را شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. لهستانی‌ها مغلوب روسیه شدند تا از رسیدن به فینال بازبمانند. عقاب‌ها در دیدار رده‌بندی برزیل را از پیش‌رو برداشتند و در رده سوم قرار گرفتند.

* بررسی وضعیت کنونی ایران و لهستان در VNL

شاگردان ولادیمیر آلکنو در 4 هفته ابتدایی موفق به کسب 5 پیروزی شدند و در 7 بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در ادامه هم با نتایج 3 بر 2 مغلوب تیم های صربستان و آلمان شد و در هفته چهارم هم مغلوب تیم‌های استرالیا، برزیل و اسلوونی شد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل تیم ملی لهستان در هفته اول ایتالیا و صربستان را شکست داد و مغلوب اسلوونی، پدیده این دوره از بازی‌ها شد. عقاب‌ها در هفته دوم توانستند 3 پیروزی ارزشمند مقابل استرالیا، آمریکا و روسیه کسب کنند. روند پیروزی لهستانی‌ها در هفته سوم هم ادامه پیدا کرد و آنها موفق شدند از سد تیم‌های بلغارستان و هلند عبور کنند، اما مغلوب برزیل شدند. شاگردان هینن در هفته چهارم موفق به کسب 3 پیروزی با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم‌های کانادا، ژاپن و آلمان شدند. 

به این ترتیب لهستانی‌ها با کسب 10 پیروزی و 2 شکست در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند. این تیم در هفته پایانی باید به مصاف تیم‌های آرژانتین، ایران و فرانسه بروند. 

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت های والیبال 2021 به شرح زیر است:

دوشنبه 31 خرداد، ساعت 15.30

ایران - فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت 17.30

ایران - لهستان

چهارشنبه دوم تیر، ساعت 18.30

ایران - آرژانتین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول