اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته سی‌ام لیگ دسته اول| رقابت شانه‌ به شانه دو استقلالی در صدر

مسابقات هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال روز دوشنبه برگزار می‌شود و دو تیم هوادار و بادران رقابت نزدیکی برای صدرنشینی و صعود به لیگ برتر با سایر مدعیان دارند.

هفته سی‌ام لیگ دسته اول| رقابت شانه‌ به شانه  دو استقلالی در صدر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال دوشنبه برگزار می‌شود. در این هفته شاید تکلیف تیم‌های مدعی صعود مشخص تر شود و شاید با نتایجی که رقم بخورد گره جدول لیگ در جمع مدعیان کورتر شود. در حال حاضر تیم‌های هوادار و بادران تهران با 50 امتیاز در صدر جدول لیگ قرار دارند. هوادار این هفته با تیم قعرنشین گل‌ریحان البرز بازی دارد تیمی که تقریبا سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده است. با این حال سرمربی این تیم سقوط کرده تغییر کرده و جانملکی جانشین محمود شافعی شده است. هوادار در این مسابقه فرصت خوبی دارد تا تفاضل گل خود را هم بهتر کند. گل ریحان با 57 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. بنابراین خیلی بعید است که هوادار مقابل آخرین تیم جدول امتیاز از دست بدهد.

تیم بادران اما کار سختی دارد و به مصاف تیم نهم جدول خواهد رفت. پارس جنوبی 42 امتیازی روی کاغذ هنوز شانس برای صعود دارد و انگیزه زیادی در این دیدار خانگی دارد تا بتواند خود را به جمع بالانشینان برساند البته پارس جنوبی در این هفته‌ها خیلی آرامش ندارد و درگیر حواشی هم شده است. بادران اگر برنده شود امید روانخواه سرمربی استقلالی‌اش پا به پای هوادار و رضا عنایتی دیگر مربی استقلالی لیگ یک در کورس باقی می‌ماند اما از دست دادن امتیاز ممکن است برای بادران گران تمام شود.

فجرسپاسی 47 امتیازی تیم رده سوم جدول در اهواز  به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که این دیدار مسابقه‌ای 6 امتیازی محسوب می‌شود. فجر در صورت لغزش یکی از دو تیم بادران و هوادار در صورت پیروزی در اهواز می‌تواند حتی به صدر جدول برسد اما استقلال خوزستان 42 امتیازی در رده هشتم ایستاده و می‌خواهد بازهم به جمع مدعیان بازگردد.

خوشه طلایی 46 امتیازی که در رده پنجم است باید به مصاف قشقایی شیراز رده پانزدهمی برود. قشقایی برای فرار از سقوط تلاش می‌کند و نیاز مبرمی به امتیاز در این مسابقه دارد. در خرم آباد تیم خیبر رده هفتمی به مصاف شاهین شهرداری بوشهر می‌رود این بازی هم جدالی حساس و تماشایی خواهد بود. خیبر در جام حذفی هم حضور دارد اما تمام تمرکزش قطعا روی لیگ یک است و امیدوار است بتواند از کورسوی امیدش برای رسیدن به لیگ برتر استفاده کند. 

مس کرمان که در 8 هفته روند نزولی را در نتیجه گیری داشت از صدر جدول به رده ششم سقوط کرد تا در نهایت فرهاد کاظمی جانشین رضا مهاجری شود. مس کرمان اکنون با سرمربی جدید خود در انزلی به مصاف ملوان خواهد رفت. ملوان رده یازدهمی دیگر شانس زیادی برای صعود ندارد و تقریبا لیگ یک برایش تمام شده است با این حال ملوان در جام حذفی حضور دارند و برای بازی با خیبر می‌خواهند امادگی‌شان را حفظ کنند. 

در قعر جدول هم حساسیت برای فرار از سقوط به اوج رسیده است ارمان گهر البته خیالش با 39 امتیاز تا حد زیادی راحت است اما این هفته به مصاف نود ارومیه تیم رده هفدهم جدول می رود که برای بقا تلاش می‌کند. شهرداری آستارا هم به مصاف رایکا بابل می‌رود رایکا 34 امتیازی هنوز در منطقه خطر است  و با حضور پیروز قربانی قطعا شرایط مناسب‌تری خواهد داشت. شهرداری آستارا اما وضعیت با ثبات تری دارد.استقلال ملاثانی رده سیزدهمی بازی حساسی با چوکا تالش رده شانزدهمی دارد. در این بازی هم چوکا با فرشاد پیوس برای بقا با تمام توان بازی خواهد کرد. 

اسامی داوران مسابقات هفته سی ام لیگ دسته اول:

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰    
قشقایی شیراز – خوشه طلایی ساوه ساعت 19:30
ابوالفضل گرجی- محمد علی رضایی – رضا احمدی – ایمان شاه ولی   
ناظر: علیرضا کهوری  
ملوان بندرانزلی- مس کرمان  ساعت 19
محمد حسین ترابیان – تورج عیوض محمدی – مهرداد نجفی – فرهاد امینی
ناظر: حسین نیرویار
آرمان گهر سیرجان- نود ارومیه ساعت 19:15
روح اله شریفی – محمد راهی – حمید رضا افشون – فرزین تمیزی
ناظر: علی نقی مصطفی نژاد
رایکا بابل- شهرداری آستارا ساعت 19
مهدی نجار –عبدالعلی شکرگذار- محمد رضا فتحی – محمد رامیان
ناظر: امیر بهرام حسینی نقوی
استقلال خوزستان – فجر شهید سپاسی شیراز   ساعت 20:50
یاسر همرنگ – محمد جواد مداح – رضا بابارئیسی – مهدی اجاقی
ناظر:  رضا سخندان
هوادار تهران – گل ریحان البرز ساعت 19:50
فرزاد منصوری- یداله کلوندی –نظیر احمد حسین زهی – حجت قپانوری     
 ناظر: اسماعیل آمری  
پارس جنوبی جم- بادران تهران ساعت 20:35
عباس راکی – ولی کاوسی – رحیم حاجی پور- محمد علی صلاحی   
ناظر: بابک وسیله بر  
خیبر خرم آباد – شاهین شهرداری بوشهر ساعت 19:55
مهدی سید علی – امیر محمد داود زاده – بابک خسروی – شاهین یزدانی  
ناظر: یداله جهانبازی   
چوکا تالش – استقلال ملاثانی ساعت 19
 سید علی اصغر مومنی – سید یعقوب حجتی – مسلم رحیم خانی – محمد معافی     
ناظر : ایرج ساعدی 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول