اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نتیجه یک پژوهش: پدران هم دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند

یک مطالعه جدید نشان می دهد، افسردگی پس از زایمان که یک پدیده شناخته شده در زنان است، در برخی از مردان نیز پس از تولد فرزندشان بروز می‌کند.

نتیجه یک پژوهش: پدران هم دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، مردان نیز پس از زایمان همسران و تولد فرزندشان ممکن است دچار افسردگی شوند، گرچه اغلب زنان پس از زایمان دچار این اختلال می‌شوند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، سلامت روحی و روانی مردان پس از تولد فرزند در معرض خطر قرار می‌گیرد و پدران نیز به اضطراب و نگرانی مبتلا می‌شوند. 

داده‌های به دست آمده بیانگر آن بود، ۱۷ درصد از مردان پس از تولد فرزند دچار افسردگی می‌شوند، در حالی‌که این رقم برای زنان حدود ۳۳ درصد است.

محققان همچنین دریافتند، در حالی که میزان افسردگی زنان پس از تولد فرزند روند نزولی پیدا می‌کند، این اتفاق در مردان رخ نمی‌دهد.اگر پدری هنگام ورود به بیمارستان از نظر افسردگی غربال شود، این بیماری می‌تواند در اوایل تشخیص داده شود.

به گفته کارشناسان، کودکانی که از والدین مبتلا به این بیماری متولد می‌شوند، احتمالاً از نقص رشد رنج می‌برند؛ براساس بررسی‌های محققان دانشگاه شیکاگو حدود یک پنجم مردان پس از تولد فرزند دچار افسردگی می‌شوند.

انتهای پیام/ 

https://www.dailymail.co.uk/health/article-9698585/Nearly-FIFTH-fathers-premature-babies-experience-postpartum-depression.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول