اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ورود فناوری‌های نوین به صنعت آزمایشگاهی کشور/ اجرای ۶ طرح توانمندسازی آزمایشگاه‌ها

با اجرای 6 سرفصل، آزمایشگاه‌های فعال کشور توانمند شدند، با این کار تزریق فناوریهای نوین به صنعت آزمایشگاهی سرعت می‌گیرد.

ورود فناوری‌های نوین به صنعت آزمایشگاهی کشور/ اجرای ۶ طرح توانمندسازی آزمایشگاه‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که زیرساختی برای توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور محسوب می‌شود؛ 6 راهکار را برای توانمندسازی مجموعه‌های فعال این حوزه تعریف کرده است.

«حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و ارتقای تجهیزات»، «حمایت از خرید نمونه‌های مرجع استاندارد و کالیبراسیون»، «حمایت از خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی ساخت ایران»، «حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی»، «حمایت از آموزش کارشناسان و فعالیت در قالب کارگروه‌های تخصصی» و «حمایت از خرید و استقرار نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی» 6 برنامه شبکه برای توانمندسازی آزمایشگاه‌ها است.

در اجرای این برنامه‌ها، ارایه مشاوره های تخصصی لازم به آزمایشگاه ها برای انتخاب درست روش های نگهداری تجهیزات، بهره برداری از استانداردها و انتخاب تجهیزات مناسب برای توسعه دامنه خدمات نیز صورت می گیرد. در این راستا همچنین، شبکه با برگزاری کارگاه های آموزش تخصصی و تشویق کارشناسان آزمایشگاه ها به انتقال تجربه و به اشتراک گذاری دانش خود با سایر کارشناسان، به ارتقای دانش تخصصی پرسنل آزمایشگاه ها کمک می کند.

این شبکه با هدف حمایت از توسعه فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها، ارتقای توانمندی‌ها و کمک به رشد، توسعه و بهبود عملکرد کارشناسان آزمایشگاه‌ها، حمایت‌های متنوعی برای مراکز عضو شبکه در نظر گرفته است. حمایت‌های شبکه در هر سال، بر اساس امتیاز آخرین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه در شبکه انجام می‌شود.

در حال حاضر بیش از یک هزار مجموعه فناور آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند. همچنین عددی بالاتر از 20 هزار دستگاه و تجهیز در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به اشتراک گذاشته شده است. خدمات اعتباری ارائه شده به این مجموعه ها نیز از رقم 950 هزار خدمات گذشته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول