اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان جزو استان‌های اول در مشارکت انتخابات است/آمار تجمیعی آراء اعلام نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: استان کرمان جزو استان‌های اول در مشارکت انتخابات است.

کرمان جزو استان‌های اول در مشارکت انتخابات است/آمار تجمیعی آراء اعلام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری امروز با اشاره به اینکه هنوز آمار تجمیعی آراء اعلام نشده است و اعلام رسمی ریاست جمهوری را وزارت کشور به عهده دارد، اظهار کرد: اعلام رسمی شوراها از طریق فرمانداری‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: در استان کرمان ۲ هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رأی با ۴۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و خدماتی کار رأی گیری را از ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورا انجام دادند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نامزد برای ۴۴۰ کرسی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر و ۱۵ هزار و ۶۸۰ نامزد برای ۸۷۲۰ کرسی برای ۲۸۱۲ روستا رقابت کردند.

بصیری افزود: در انتخابات تمام شعب اخذ رأی از 6 صبح آمادگی نسبی داشتند و ساعت 7 رأی گیری را آغاز کردند، آغاز رأی گیری به‌ویژه گلزار شهدا با ازدحام و حضور پرشور همراه بود و حضور جمعیت در هر ساعت بیش از ۱۰۰ هزار نفر رأی می‌دادند.

وی اضافه کرد: برای ریاست جمهوری یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ تعرفه صادر شده که براساس تعرفه‌های صادره در انتخابات بیش از ۶۰ درصد حضور و مشارکت مردم را داریم و در انتخابات شوراها یک میلیون و ۲۹۶ هزار  و ۱۹ تعرفه صادر شده که با نرخ واجدان شرایط ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

بصیری با اشاره به اینکه میانگین استان ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مردها شرکت داشتند، افزود: سنین ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین فراوانی را در مشارکت داشتند و ۵۰ درصد شرکت کننده‌ها را به خود اختصاص دادند که گروه سنی فعال و جوان است.

وی با بیان اینکه با توزیع دقیق و حساب شده تعرفه‌ها هیچ کمبودی از این حیث نداشتیم، تصریح کرد: از ساعت ۲ شمارش شروع شده و هنوز ادامه دارد و شمارش آرای ریاست جمهوری رو به پایان است و شوراهای اسلامی تا عصر ادامه دارد.

بصیری در بخش دیگری از سخنان خود در این زمینه متذکر شد: کرمان جزو استان‌های اول در مشارکت انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین در خصوص ستاد کرونا ابراز کرد: ستاد ملی تشکیل نشده و استانی هم نداریم، اما در رنگ‌بندی هر هفته جنوب و شرق شکننده است و بعضی شهرهای جنوبی از جمله رودبار، کهنوج و منوجان قرمز هستند.

وی عنوان داشت: ۱۱ شهر شامل بافت، بردسیر، بم، جیرفت، زرند، سیرجان، شهربابک، قلعه‌گنج، کرمان، رفسنجان و عنبرآباد نارنجی هستند و 9 شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول