اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

کارشناسان سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می‌گویند که دو شهروند بحرینی که صرفا به دلیل مشارکت در اعتراضات مسالمت آمیز این کشور خودسرانه بازداشت شدند در معرض اعدام هستند.

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از رژیم آل خلیفه خواستند تا دو فعال را که خودسرانه بازداشت شده و با مجازات اعدام روبرو هستند، آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، یک سازمان حقوق بشری مستقر در انگلیس گفتند که از این دو نفر تحت شکنجه، آزار جنسی، ضرب و شتم ، محرومیت از خواب و سایر تخلفات به زور اعتراف گرفته شده است.

تیم پنج نفره کارشناسان سازمان ملل گفت که رمضان و موسی را به دلیل عقاید سیاسی آنها و شرکت در تظاهرات طرفداران دموکراسی به دلایل تبعیض آمیز بازداشت کردند.

در ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی دادگاه عالی بحرین اعدام محمد رمضان و حسین موسی را به اتهام منفجر کردن یک کاروان امنیتی و کشتن یک افسر پلیس در دسامبر ۲۰۱۴ تأیید کرد، در حالی که گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اعترافات آنها تحت شکنجه گرفته شده است.

کارگروه مخصوص موضوع بازداشت خودسرانه در سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه و مورخ ۳۱ مه منتشر کرد، گفت: با در نظر گرفتن همه شرایط پرونده دو زندانی بحرینی، به ویژه خطر آسیب دیدن جسمی و روانی آنها، راه حل مناسب این است که دو نفر بلافاصله آزاد شوند و مطابق با قوانین بین المللی غرامت مناسب به آنها داده شود.

نیروهای امنیتی بحرین، موسی، کارمند یک هتل و رمضان را که به عنوان نگهبان در فرودگاه بین المللی منامه مشغول کار بود، در اوایل سال ۲۰۱۴ و به دنبال کشته شدن یک نیروی پلیس در انفجار روستای الدیر در شمال شرق منامه بازداشت کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول