اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

میهمان انتخاباتی المیادین: هرگاه دولت‌ها رویکرد انقلابی داشته‌اند، بعدش مشارکت افزایش یافته است

پژوهشگر مسائل اجتماعی در ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه المیادین گفت، هر گاه دولت‌ها در جمهوری اسلامی مسیر انقلابی را پیش گرفته‌اند، مشارکت انتخاباتی مردم افزایش یافته و هر وقت رویکرد به غرب داشتند مشارکت کاسته شده است.

میهمان انتخاباتی المیادین: هرگاه دولت‌ها رویکرد انقلابی داشته‌اند، بعدش مشارکت افزایش یافته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران و در چارچوب پوشش ویژه این رویداد عصر جمعه، میزبان «علی‌رضا پورمسعود» پژوهشگر امور اجتماعی بود. 

پورمسعود در پاسخ به سوالی درباره اهمیت این انتخابات گفت، انقلاب اسلامی گام‌های چهل‌ساله دوم خود را برمی‌دارد و تلاش می‌کند زمینه را برای ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف فراهم کند. امروز بعد گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی جریان دیگری در کنار جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب شکل گرفته به نام جریان انقلابی جوان. مثلا ما مخالف حضور مکرر رؤسای قوای سه‌گانه هستیم چرا که ما می‌گوییم طبق اصول حکومت‌داری جامعه باید به سمت تربیت کادر و مسئولانی که بتوانند کشور را اداره کنند نه اینکه یک مسئول از یک مسئولیت به مسئولیت دیگری نقل مکان کند. 

 

پورمسعود در پاسخ به این سوال که نامزدان حاضر در این انتخابات پاسخگوی خواسته‌های شما و جوانان هستند، گفت، بله، از نامزدان نهایی که در انتخابات ماندند، به شکل کلی دیدگاه‌های آقای رئیسی و قاضی‌زاده و رضایی خوب است هر چند تفاوت‌هایی میان آنان هست اما دیدگاه آقای همتی منطبق با رویکردهای غربی است. 

مجری المیادین از رأی‌دهندگان ایرانی پرسید و گفت هر آنکه از سن هجده سال گذشته می‌تواند بدون آنکه در جایی ثبت‌نام کند و کارت انتخاباتی بگیرد، در انتخابات شرکت کند و شرط شرکت در انتخابات هم داشتن کارت انتخاباتی نیست بلکه هر کس کد ملی داشته باشد، بسادگی می‌تواند در انتخابات حاضر شود. پورمسعود گفت، کشور ما اساساً مردم را معیار قرار می‌دهد و به مردم تکیه دارد و مردم ولی‌نعمت هستند... ما جمهوری‌ای داریم که در همه تصمیم‌گیری‌های مهم مردم مشارکت داده می‌شوند. مثلا در دوره ریاست احمدی‌نژاد، او از ادبیات مردمی و انقلابی حمایت کرد و مردم نیز حمایت کردند و در انتخابات پررنگ مشارکت کردند. بعد از آن آقای حسن روحانی رأی آورد و خواستار مذاکره با غرب شد و رهبری نیز با توجه به اینکه مردم به او رأی داده بودند با بیان نرمش قهرمانانه اجازه داد که مذاکره کند... بنابراین مشارکت مردم مهم است و مردم هم با سیاست‌های کلی هماهنگ می‌شوند. و اگر دقت کنید در کشور ما هر وقت ما مسیر و رویکرد انقلابی را در پیش گرفتیم، مشارکت بالا رفته و هر گاه رویکرد به غرب را در پیش گرفتیم، مشارکت کاهش پیدا کرده است. میزان مشارکت فکر می‌کنم بر خلاف نظرسنجی‌ها از پنجاه درصد فراتر برود. 

 

پورمسعود با اشاره به احتمال مشارکت بالای پنجاه درصد گفت، مرکز دانشگاه تهران یکی از مراکز مهم نظرسنجی در آخرین نظرسنجی گزارش کرده که میزان مشارکت احتمالا در بیش از ۵۳ درصد خواهد بود و میزان خطای نظرسنجی را در حدود سه درصد اعلام کرده است. 

انتخابات ایران متکی بر مشارکت مردم است. اگر جریان انقلابی رأی بیاورد، بر خلاف تبلیغات انجام شده، با روابط با دیگر کشورها مخالف نیست و دنبال روابط متقابل است، بلکه با رویکرد استعماری برخی قدرت‌ها مخالف است... ما میگوییم نتیجه مذاکره باید پیشرفت باشد نه اینکه نتیجه‌اش باقی‌ماندن تحریم‌ها باشد. دیدگاه جریان انقلابی به غرب و استعمار متکی بر عقل و تجربه و دیپلماسی است. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول