اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

در باب یک انتخاب خوب

حضور کم‌رنگ در انتخابات باعث جهت دهی محاسبات و برنامه‌های اندیشکده‌های غربی و سیاستگذارانشان برای افزودن تحریم ها و تشدید فشار اقتصادی خود با توهم جدایی مردم از حکومت می‌شود.

در باب یک انتخاب خوب

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ مهدی صالحی فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: انتخابات، تجلی اراده مردم در بستر یک نظام مردم‌سالاری است. این رخداد سیاسی بمانند یک تولدی دوباره برای همه کشورهای دموکراسی محور اهمیت والایی دارد. در تمام انتخابات مدنظر قرار دادن مواردی می تواند برای انتخابات اصلح کمک کند.

۱- نخست آنکه باید بدانیم نفس انتخابات یک موضوع ملی است (نه جناحی و حزبی) که بازتاب و اثر فراملی آن_ فارغ از آنکه چه شخصی انتخاب شود_ بر مولفه های اقتدار و امنیت کشورمان نقش بنیادین دارد.

۲- اینکه با دلایلی مانند عدم رقابت پرهیاهو بین نامزدها یا عدم احراز فلان نامزد از فلان حزب عده ای بر طبل ناامیدی بکوبند و بگویند مشارکت پایین خواهد  آمد، نگاهی کوته بینانه به درک انتخابات است، زیرا رقبای اصلی و مهم انتخابات مردم ایران از چندین ماه پیش شبانه روز در رسانه های گوناگون خود تمام قد با هیاهوی زیاد دنبال شکست انتخابات هستند.

پس اصولاً انتخابات دو نامزد اصلی دارد، یک نامزد ایران است و نامزد دیگر ایران ستیزان. ما باید مشخص کنیم با کدام هستیم.

خود حضور پای صندوق یعنی رای به ایران.

گاهی اوقات با گله مندی از فشار اقتصادی یا سوء مدیریت اجرایی کشور که البته به حق هم هست نباید نامزد اصلی خود یعنی ایران را رها کرده و به حریف بپیوندیم. برد حریف در عدم حضور ماست.

پس شعار اصلی و اولویت دار انتخابات این می‌شود: رای من به ایران است.

۳- حضور کم رنگ در انتخابات باعث جهت دهی محاسبات و برنامه های اندیشکده‌های غربی و سیاستگذارانشان برای افزودن تحریم ها و تشدید فشار اقتصادی خود با توهم جدایی مردم از حکومت (بجای گله مندی از وضع معیشت و اقتصاد) و به زعم خود برای دفاع از حقوق بشر در ایران می شود؛ یعنی دود سیاهی که عاقبت در چشم همه مردم فرو میرود.
بنابراین، نمی توان ادعای دلسوزی و دفاع از فقرا و معیشت مردم نمود و تشویق به شرکت در انتخابات نکرد. 

۴- این حرف کاملاً غلطی هست که برخی ادعا میکنند هر کسی انتخاب شود به حال کشور فرقی نمیکند.
اطراف خود را نگاه کنیم (در بسیاری از شهرهای کوچک و برخی دهستان ها در دوره رئیس جمهور اسبق حداقل یک ورزشگاهی ساخته شد یا خیلی جوانان با وام مناسب خانه دار شدند). آیا در دوران رئیس جمهور فعلی از این قبیل اتفاقات رخ داد؟ (مسلماً بیان این حرف به معنای تایید همه عملکرد رئیس جمهور اسبق یا نفی کامل برخی از فعالیت های رئیس جمهور فعلی نیست ولی قصد داریم بگوییم *فرق میکند چه کسی رئیس جمهور شود.

۵- برای ایران ستیزان که سابقه چپاولگری دارند مهم دستیابی به جغرافیای ایران و منابع طبیعی غنی آن است. اصلاً برایشان مردم ایران و در بیشتر اوقات اینکه چه فردی رای بیاورد اهمیتی ندارد، بلکه به دنبال آن هستند که به هر طریقی که شده به هدف خود برسند گاهی با تحریم، گاهی تهدید و گاهی با جدا قلمدادنمودن مردم از حاکمیت از طریق ضربه به نمادها مانند انتخابات یا راهپیمایی ها و...

۶- نکته پایانی اینکه در انتخابهایمان دو چیز را معیار قرار دهیم: یکی "کارنامه" و دیگری "برنامه". نامزدی که کارنامه درخشانی ندارد را نباید چشم بسته فقط بخاطر  شعارهایش انتخاب نمود. همچنین اگر کسی پیش تر در سمتی کارنامه خوبی داشته باشد باید ببینیم چه برنامه ای برای گرفتن مسئولیت پیش رو خواهد داشت.

"مسلماً کارنامه افراد بر شعار مقدم و ارجح است."

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول