اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرنگار آمریکایی: از نظر بسیاری، واشنگتن در انتخابات دیگر کشورها دخالت می‌کند

«لوئیزا لاولاک» رئیس دفتر روزنامه واشنگتن‌پُست در عراق معتقد است، از نظر بسیاری از کشورها واشنگتن بارها تلاش کرده است که در انتخابات دیگر کشورها مداخله کند.

خبرنگار آمریکایی: از نظر بسیاری، واشنگتن در انتخابات دیگر کشورها دخالت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس دفتر واشنگتن پست در عراق در واکنش به اتهام‌زنی جو بایدن به مسکو درباره مداخله در انتخابات دیگر کشورها اعلام کرد که بسیاری از کشورهای جهان معتقد هستند که واشنگتن به کرات در انتخابات دیگران دخالت کرده است.

فعال رسانه‌ای ارشد آمریکایی در پیامی توییتری به یک بخش از کنفرانس خبری جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور بعد از دیدار با رئیس‌جمهور روسیه و اتهام‌زنی او به مسکو درباره دخالت در انتخابات دیگر کشورها واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بعد از برگزاری یک نشست دو جانبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در ژنو که به گفته خبرنگاران و مقام‌ها، سه ساعت طول کشید، اتهام‌های واشنگتن و برخی متحدان اروپایی به مسکو درباره دخالت در انتخابات دیگر کشورها را تکرار کرد.


 «لوئیزا لاولاک» (وسط) رئیس‌دفتر واشنگتن‌پُست در عراق

 

جو بایدن در این کنفرانس خبری گفت: «اگر از نظر بقیه (کشورهای) جهان، ارزیابی از ایالات متحده این باشد که مستقیما در انتخابات دیگر کشورها دخالت می‌کند و همه هم این موضوع اطلاع داشته باشند، چطور خواهد شد؟ اگر ما در فعالیت‌هایی که او (ولادیمیر پوتین) در آنها درگیر بوده، مشغول می‌بودیم، چطور می‌شد؟ (اگر اینطور باشد) جایگاه  کشورمان تضعیف می‌شد».

«لوئیزا لاولاک» رئیس دفتر روزنامه واشنگتن‌پُست در عراق در واکنش به این بخش از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «این دقیقا همان ارزیابی است که بسیاری از کشورها از ایالات متحده دارند؛ واشنگتن به کرات تلاش کرده است که نتایج انتخابات‌ها در کشورهای خارجی را ترسیم کند».

ادعاهای مقام‌های آمریکایی علیه روسیه درباره دخالت در انتخابات در آمریکا از  انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد، شدت گرفته و واشنگتن بارها روسیه را به دخالت در انتخابات و کمک به ترامپ متهم کرده‌اند اما مسکو این اتهام را بی اساس خوانده است.

به رغم اتهام‌زنی آمریکایی‌ها به روسیه، برخی تحلیلگران از فعالیت شدید واشنگتن برای دخالت در انتخابات کشورهای مختلف از قبیل عراق خبر داده‌اند.

بر همین اساس، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراقی گفت که آمریکا تلاش دارد با تاثیرگذاری بر انتخابات آتی این کشور، شخصیت‌هایی را بر روی کار آورد که عراق را آماده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول