اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حاشیه های سفر رئیسی به تبریز / آدم اگر از درد مردم دردش نگیرد به خودش شک کند

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر هدفم اجرای عدالت نباشد اصل پذیرش این جایگاه برای من به هیچ عنوان رغبتی ندارد.

حاشیه های سفر رئیسی به  تبریز / آدم اگر از درد مردم دردش نگیرد به خودش شک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حالی امروز در جمع مردم تبریز قول داد به کمک خود مردم ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی را پایان دهد که خیابان ها مرکزی تبریز ساعت ها قبل و بعد از سخنرانی وی شاهد حضور پرتعداد هوادارن این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بود.

شامگاه امروز تبریز حال و هوای خاصی داشت، خیابان های مرکزی این شهر پر بود از خیل خودروها و البته شهروندان پیاده ای که همگی مقصدی مشترک داشتند، ورزشگاه تختی تبریز، محل سخنرانی سید ابراهیم رییسی، داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که پیش از آغاز سخنرانی و در طول معرفی مجری برنامه ایستاده در محل سخنرانی و در پیشگاه مردم قرار داشت، سخنان خود را با سلام به آذربایجانی ها و علما و مفاخر و شهدای این دیار آغاز کرد و با اشاره به قرار داشتن زادگاه مقام معظم رهبری در آذربایجان، آن را نگین صنعت، تولید و اقتصاد ایران نامید و بر لزوم بکارگیری این ظرفیت ها تاکید کرد.

رئیسی وجود هزاران طرح نیمه تمام تولیدی و اقتصادی در آذربایجان شرقی را دردآور خواند و از اینکه چنین ظرفیت هایی معطل و جوانان تحصیل کرده جویای کار منطقه بیکار باشند، اظهار تاسف کرد و و رونق تولید، رفع بیکاری و دغدغه های مردم منطقه از اولویت های دولت انقلابی برشمرد، سخنانی که با واکنش و استقبال جمعیت حاضر در ورزشگاه پیر تختی تبریز همراه شد.

استفاده از ظرفیت های ترانزیتی و صادراتی، کشاورزی، صنایع و قرار دادن زمین های دولتی در اختیار طرح های مسکن برای دهک های پایین را از مهمترین برنامه های دولت خود به ویژه در آذربایجان شرقی برشمرد و رانت بازی هایی مانند توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی بین دلالان و بی توجهی به مطالبات و خواسته های مردم را مهمترین دلایل وضعیت کنونی کشور دانست و تاکید کرد که با کمک و حضور مردم در صحنه و بلافاصله از فردای روز انتخابات به این ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی پایان خواهد داد.

اما جمعیت حاضر در محل سخنرانی که بخش قابل توجهی از آن را بانوان به ویژه از رده های سنی جوان تشکیل داده بود، آنجایی بیشترین همراهی و شعارهای حمایتی را سر دادند که رییسی فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی را مهمترین عامل رنجش مردم عنوان کرد و خواستار حضور آنان در صحنه انتخابات و وحدت و همدلی برای مقابله با این معضلات شد و تاکید کرد باید مانند باکری ها و سلیمانی ها مرد میدان باشیم نه مدیران نشسته در اتاق که از درد و رنج مردم بی خبرند و وقتی رهبری سال را سال تولید می نامند، حتی حس ای وظیفه نیز در آنها به وجود نمی آید.

وی که مدام نسبت به ابراز احساسات پرشور جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی واکنش نشان می داد، مردم آذربایجان و همه ملت ایران را اعضای باشگاه "ما می توانیم" نامید و دولت خود را دولتی مردمی معرفی کرد که صدای دردمندی همه اقشار جامعه به ویژه محرومان را می شنود و پاسخگویی به خواسته های آنان را اولویت خود قرار خواهد داد.

رئیسی در پایان با ذکر شعار معروف "آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی"، خواستار حضور حداکثری اقشار مختلف در پای صندوق های رای شد و اعتقاد به خدا و اتکأ به ظرفیت های داخلی را کلید حل مشکلات عدیده کشور اعلام کرد.

پس از پایان سخنان رییسی، خیل جمعیت حاضر که هنگام ورود به محل سخنرانی و حین سخنان کاندیدای مورد حمایت خود، پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند، هنگام خروج نیز این اصول را مورد توجه قرار دادند به طوری که تخلیه کامل ورزشگاه تختی نزدیک به یک ساعت طول کشید‌.

جمعیت حاضر در محل سخنرانی و اطراف آن به حدی بود که نزدیک به دو ساعت پس از اتمام سخنان رییسی، خیابان های مناطق مرکزی تبریز گرفتار ترافیک شدید بود به گونه ای که حتی برخی از شهرستان های اطراف و با اتوبوس و مینی بوس خود را به محل این مراسم رسانده بودند و همین امر سنگینی ترافیک در سطح خیابان های اصلی تبریز را بیشتر کرده بود.

 از دیگر موضوعات و حواشی این تجمع انتخاباتی حضور تعدادی از داوطلبان انتخابات شورای شهر تبریز در ورودی ها و خیابان های اطراف ورزشگاه تختی بود که سعی می کردند در واپسین ساعات تبلیغات انتخاباتی، از فرصت به وجود آمده به دلیل حضور حجت الاسلام رییسی و سرازیر شدن جمعیتی قابل توجه به محل سخنرانی، تبلیغات چهره به چهره انجام دهند و برخی نیز با بنرهایی بزرگ با اعلام حمایت خود از رییسی، به دنبال جلب رای و نظر طرفداران و حامیان وی داشتند.

 آیت الله سیدابراهیم ریسی شامگاه امروز پیش از سخنرانی در جمع مردم تبریز با حضور در مقبره الشعرا تبریز بصورت زنده با مردم به گفت و گو پرداخت. 

وی گفت: این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آدم اگر از درد مردم دردش نگیرد به خودش شک کند، گفت:  می توان گره ها را باز کرد و این کشور کم نیروی کارآمد ندارد. 

انتهای پیام/60015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول