اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امسال تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی با حذف فرآیندهای سنتی و توسعه خدمات الکترونیکی به طور کاملاً الکترونیکی انجام گرفته است.

تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

به گزارش خبرگزاری فارس، در چهل و پنجمین نشست هیأت ماده ۹ آئین نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی که با حضور نمایندگان ۵ دستگاه شامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری برگزار شد، گزارش اقدامات و تحولات ساختاری و فرآیندی اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه شد.

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست گفت: در سال جاری تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی بدون تشکیل پرونده فیزیکی و به طور کاملاً الکترونیکی انجام گرفته است.

اقبال با بیان اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل روند تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی اظهار داشت: سازمان ثبت با نگاهی ویژه به مأموریت‌های پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، ضمن ارائه وب سرویس‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی و ارتقا خدمات الکترونیکی، گام‌های مؤثری جهت توسعه این خدمات برداشته است و به زودی با بارگذاری خدمات حوزه اشخاص حقوقی در پورتال سازمان ثبت، تمامی خدمات این حوزه از این طریق ارائه خواهد شد.

اعضای هیأت ماده ۹ پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی نیز در این نشست با بیان اهمیت مأموریت‌های این پایگاه جهت شفاف سازی و مقابله با فساد که منشأ بسیاری از تحولات دیگر همچون به روز شدن اطلاعات ساختاری دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد شد، همچنین از نگاه نهادینه و اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بویژه در تشکیل اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول