اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داعش یک خط انتقال برق از ایران به عراق را منفجر کرد

منابع عراقی گزارش دادند که عناصر سازمان تروریستی داعش یک خط انتقال برق از ایران به عراق را در استان دیالی (شرق عراق) منفجر کرده‌اند که این اقدام موجب قطعی برق بخشی از این استان شده است.

داعش یک خط انتقال برق از ایران به عراق را منفجر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ منابع عراقی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، از اقدام عناصر سازمان تروریستی داعش در انفجار یک خط انتقال برق در استان دیالی خبر دادند.

«محمد العزاوی»، از اعضای ارشد الحشد العشائری در عراق در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «المعلومه» در این خصوص گفت: «[گروه] تروریستی داعش با بسته‌های انفجاری دو دکل [انتقال برق] مرساد در منطقه "اکباش" در "حوض حمرین" (هفتاد کیلومتری شمال بعقوبه) را هدف قرار دادند که این اقدام منجر به قطع شدن برق وارداتی از جمهوری اسلامی ایران شد».

العزاوی افزود که گروه‌ تعمیرات در ساعت‌های آینده برای بازگردان وضعیت به حالت عادی به محل اعزام خواهند شد.

خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از «شعلان الکاملی» از نیروهای پلیس دیالی در این خصوص گزارش داد که این انفجار به دو دکل یادشده خسارت‌ زیادی وارد کرده و برق یک سوم استان دیالی قطع شده است.

بر اساس این گزارش، این خط یکی از چهار خطوط انتقال برق از ایران به عراق است که ۴۰۰ مگاوات از مجموع ۱۲۰۰ مگاوات برق وارداتی از ایران را به عراق انتقال می‌دهد.

خطوط انتقال برق در عراق به‌ویژه در استان‌های دیالی (شرق)، صلاح‌الدین (شمال) و استان الانبار (غرب) در سال‌های اخیر بارها هدف حمله قرار گرفته‌اند که مقامات عراقی داعش را عامل این حملات می‌دانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول