اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سلاح‌های گمشده ارتش آمریکا در دست قاتلان خیابانی

طبق گزارش یک خبرگزاری آمریکایی، سالانه شمار زیادی سلاح در ارتش آمریکا ناپدید می‌شود که بعضاً به دست سارقان و باندهای خلافکار می‌افتند.

سلاح‌های گمشده ارتش آمریکا در دست قاتلان خیابانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هر ساله حجم نامعلومی از سلاح‌های ارتش آمریکا مفقود یا دزدیده شده و به دست سارقین و باندهای خلافکار آمریکایی می‌افتند. 

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در گزارشی نوشت، ارتش آمریکا همواره آمار مفقود شدن سلاح‌هایش را محرمانه نگه‌داشته یا ارقامی کمتر از میزان واقعی ارائه می‌کند.

آسوشیتد پرس نوشت، مخفی نگه‌داشتن آمار گم شدن سلاح در ارتش آمریکا به حدود یک دهه قبل باز می‌گردد که این خبرگزاری تلاش کرد درباره مسئولیت‌پذیری در قبال نگه‌داری تسلیحات در ارتش آمریکا تحقیق کند. اما پس از سال‌ها تلاش، مقامات نظامی آمریکا آماری متناقض را تحویل دادند.

این خبرگزاری نوشت، با این حال در بسیاری از این سلاح‌های مفقود شده، در تیراندازی‌ها، سرقت‌های مسلحانه، ارعاب شهروندان و باندهای تبهکار پیدا شده است.

در این گزارش آمده است، اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش آمریکا حاکی از این است که ظرف یک دهه گذشته فقط چندصد سلاح ناپدید شده‌اند. اما آسوشیتد پرس می‌گوید به اسناد داخلی ارتش آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد این آمار، چند برابر تعداد اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید، مخفی نگه‌داشتن تعداد سلاح‌های گمشده به نیروی زمینی ارتش آمریکا محدود نشده و نیروی هوایی و وزارت دفاع آمریکا نیز همین رویکرد را دنبال می‌کنند.

آسوشیتد پرس می‌نویسد، پنتاگون از سال‌ها قبل، اطلاع‌رسانی منظم به کنگره درخصوص سلاح‌های گم‌شده را متوقف کرده و مدعی است اگر حجم «قابل توجهی» از سلاح دزدیده یا مفقود شود، قانون‌گذاران را مطلع می‌کند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام سابق پنتاگون که حاضر به همکاری شده بود نوشت، رئیس او اجازه انتشار آمار مربوط به سلاح‌های گمشده را نداد زیرا چنین کاری «همه را وحشت‌زده می‌کرد».

انتشار این گزارش در حالی صورت می‌گیرد که تعداد تیراندازی‌ها در آمریکا طی سال‌های اخیر روندی افزایشی پیدا کرده و طبق گزارش اخیر شبکه «سی‌اِن‌اِن» پلیس آمریکا در حال آماده شدن برای تابستانی خونین است.

«آرشیو خشونت‌های مسلحانه» در آمریکا نشان می‌دهد، از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۸۶۰۰ نفر بر اثر تیراندازی جان باخته‌اند و بیش از ۲۶۰ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول