اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش درباره همکاری با نیروهای عراقی

سخنگوی «ائتلاف بین‌المللی» در عراق، همکاری این ائتلاف با نیروهای عراقی برای از بین بردن داعش را ستایش کرد.

ادعای ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش درباره همکاری با نیروهای عراقی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش مدعی شد این ائتلاف با نیروهای امنیتی عراق در جهت نابودی گروه‌های تروریستی همکاری کرده است. او از این همکاری ابراز خشنودی کرد و آن را مورد تمجید قرار داد.

براساس گزارش خبرگزاری «بغداد الیوم» «واین مارتو» در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد: «شرکای ما بر حفاظت از امنیت و صلح در تمام مناطق عراق مقابل بقایای داعش و تروریسم مصمم هستند.»

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی با تأکید براینکه عملیات نیروی هوایی ارتش عراق برای افزایش فشار علیه تروریست‌ها مهم است، افزود: «نیروی هوایی ارتش نقش مهمی را در موفقیت آمیز بودن عملیات زمینی در استان صلاح‌الدین ایفا کرده است؛  نیروهای امنیتی عراق امروز در خط مقدم مبارزه با داعش حضور دارند.»

او توضیح داد: «مجموعه حملاتی را با همکاری نیروهای امنیتی عراق طی مدت اخیر انجام داده‌ایم که منجر به بازداشت ۱۰ عنصر تروریستی در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد شده است.»

«واین مارتو» ادامه داد: «ائتلاف بین المللی  به شرکای خود در مناطق مشخص شده در عراق و سوریه کمک می ‌کند تا سطح ثبات منطقه‌ای افزایش یابد.»

این در حالی است که پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس  که پرچمدار مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه بودند، پارلمان عراق به اتفاق آرا قانون خروج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب و اعلام کرد که از این پس حضور این نیروها در عراق غیر قانونی است.

با این وجود، ائتلاف بین‌الملی به سرکردگی آمریکا، همچنان تحت بهانه‌های مختلف به حضور خود در عراق ادامه داده و برای این کشور مشکل‌آفرینی می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول