اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حضور سالم و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی با سامانه انتخاب ایران

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب ایران، گفت: این سامانه با در نظر گرفتن مسافت شعبه تا محل حضور کاربر همچنین تراکم افراد آن شعبه، شعب مناسب برای مراجعه را بر روی نقشه پیشنهاد می‌کند.

حضور سالم و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی با سامانه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرداد تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این سامانه امکان مشاهده اطلاعات و محتوای تبلیغاتی تمام نامزدهای انتخابات درج شده و امکان معرفی مناسب‌ترین شعبه اخذ رأی از نظر مسافت و تراکم در روز انتخابات نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از طریق آدرس اینترنتی entekhabiran.moi.ir در دسترس عموم مردم قرار دارد، افزود: این سامانه به منظور بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی در انتخابات، افزایش مشارکت مردمی و ضابطه‌مند کردن تبلیغات در فضای مجازی براساس دستورالعمل تبلیغات انتخابات در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است.

تیموری گفت: سامانه "انتخاب ایران"، به عنوان بستر ارتباطی میان مردم، مجریان انتخابات، نامزدها و انتشاردهندگان برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی و آگاهی از فعالیت‌های تبلیغاتی در این فضا راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ارسال پیامک حاوی اطلاعات لازم برای ورود به سامانه از سوی وزارت کشور به تمامی نامزدها، ادامه داد: نامزدهای انتخابات برای انجام تبلیغات در فضای مجازی، می‌توانند آدرس کانال‌ها و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی، آدرس وب‌سایت‌های اینترنتی و زندگینامه خود را بر اساس پیامک دریافتی در این سامانه بارگذاری کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت لینک‌ها فقط شامل صفحات مجاز و غیرفیلتر خواهد بود، یادآور شد: در صفحات معرفی شده، نامزدها فقط می‌توانند اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند و به هیچ‌وجه نامزدها یا طرفدارانشان مجاز به تبلیغ علیه نامزدهای دیگر نیستند و مسوولیت رعایت این موضوع و سایر مقررات برعهده نامزد است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه علاوه بر نمایش اطلاعات نامزدها، قابلیت نمایش اطلاعات شعب اخذ رای در محدوده جغرافیایی کاربر را دارد و عموم مردم می‌توانند در روز اخذ رای، از محل شعب نزدیک به خود آگاهی پیدا کنند.

تیموری تصریح کرد: این سامانه با در نظر گرفتن مسافت شعبه تا محل حضور کاربر همچنین تراکم افراد آن شعبه، شعب مناسب برای مراجعه را بر روی نقشه پیشنهاد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خدمات «ریسک من» نیز به این سامانه اضافه شده، گفت: این سرویس احتمال حاد شدن بیماری و علائم افراد را در صورت ابتلا به کرونا پیش‌بینی می‌کند و با محتوای اختصاصی موجب توسعه مراقبت فردی می‌شود.  

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، بیان داشت: هموطنان می‌توانند، پس از دریافت کد پیگیری ریسک خود از نسخه تحت وب یا اپلیکیشن ریسک من، با وارد کردن کد مذکور در سامانه "انتخاب ایران"، شعب رای‌گیری متناسب با ریسک کرونای خود را پیدا کنند.

تیموری اذعان داشت: هدف نهایی ریسک من در انتخابات، راهنمایی افراد پرریسک به مکان‌های امن‌تر و انجام سریع‌تر روندهای رای‌گیری برای آنهاست.


وی تاکید کرد: استفاده از سامانه "انتخاب ایران"، علاوه‌بر ارتقاء سلامت فردی در جامعه می‌تواند به برگزاری انتخابات عاری از کرونا منجر شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول