اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۶۵ هزار هکتار از اراضی همدان مستعد بیابانی شدن

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با توجه به شرایط فعلی ناشی از کاهش بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی طی دو دهه اخیر، ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن است که ۲۶ هزار هکتار آن در اراضی ملی قرار دارد.

۶۵ هزار هکتار از اراضی همدان مستعد بیابانی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز به مناسبت هفته محیط زیست مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان از طرح بیابان‌زدایی ۲۲۵ هکتاری روستای گندجین کبودراهنگ بازدید کردند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این بازدید اظهار کرد: در طرح بیابان زدایی، اراضی روستای گندجین با کاشت گونه اتریپلکس که مقاوم در برابر کم آبی است، از خطر فرسایش بادی و بیابانی شدن در امان می ماند.

اسفندیار خزایی بیان کرد: تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تولید گرد و غبار از جمله اقدامات سال‌های اخیر در راستای جلوگیری از بیابانی شدن مراتع استان همدان در حوزه شهرستان کبودراهنگ است که مورد اقبال و همراهی مطلوب و موثر مردم محلی نیز واقع شده است.

وی گفت: بیش از ۱۲۲ هکتار در محدوده روستای «شاوه» شهرستان کبودراهنگ با طرح بیابان‌زدایی حفاظت می‌شود که با پیشرفت منطقی و مطلوبی در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی ناشی از کاهش بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی طی دو دهه اخیر، حدود ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن است که ۲۶ هزار هکتار آن در اراضی ملی قرار دارد.

وی گفت: طرح مطالعاتی بیابان زدایی از مراتع استان تهیه و تدوین شده که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و همراهی و مشارکت مردم و مسئولان، اجرای آن نقش مهمی در مقابله با گسترش این پدیده خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز اظهار کرد: با افزایش میزان توجه به توسعه فضای سبز، محیط زیست و منابع طبیعی، تولید هم رونق می گیرد.

محسن جعفری نژاد توجه به توسعه پایدار را لازمه فرایند توسعه دانست و بیان کرد: رها شدن زباله های پلاستیکی در طبیعت از بزرگترین معضلات زیست محیطی کشور بوده که رفع کامل این معضل کار بسیار سختی است و البته نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم ملی برای این منظور در راستای همراهی مردم است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول