اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهادات مالی وسوسه‌کننده سعودی در جزیره «میون» برای تسلط بر تنگه باب‌المندب

دلال‌های وابسته به عربستان سعودی به اهالی جزیره استراتژیک «میون» در یمن پیشنهادهای مالی وسوسه‌کننده برای ترک این جزیره ارائه کرده‌اند.

پیشنهادات مالی وسوسه‌کننده سعودی در جزیره «میون» برای تسلط بر تنگه باب‌المندب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهالی جزیره «میون» یمن که در ورودی تنگه «باب المندب» قرار دارد به «سعودی لیکس» گفته‌اند، عربستان سعودی دلال‌هایی را در این جزیره مأمور کرده تا اهالی میون را در مقابل پیشنهادات مالی بسیار بالا قانع به ترک جزیره کنند اما مردم در برابر این پیشنهادات وسوسه‌کننده مقاومت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دلال‌ها پیشنهاد کرده‌اند به هر کسی که جزیره میون را ترک کند و دیگر هرگز به آن بازنگردد حدود یک میلیون ریال سعودی می‌دهند.

این اقدام در راستای رقابت شدید امارات و عربستان سعودی برای تسلط بر مناطق راهبردی یمن صورت می‌گیرد.

جزیره میون یا پریم که یکی از نقاط استرتژیک دنیا محسوب می‌شود ۱۳ کیلومتر مربع وسعت داد و بر اساس آمار سرشماری یمن مربوط به سال ۲۰۰۴، تعداد اهالی آن ۲۲۱ نفر بوده است.

در ادامه این گزارش تأکید شده، اهالی جزیره مذکور پیشنهادهای مذکور را رد کرده‌اند اما بیم آن می‌رود که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به روش‌های دیگر مانند اذیت و آزار اهالی این جزیره دست بزنند تا آنها را مجبور به ترک آن کنند.

از سوی دیگر، چندی پیش شبکه «الجزیره» در گزارشی اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از اقدام امارات در احداث یک پایگاه نظامی هوایی در جزیره یمنی میون است. (جزئیات بیشتر)

«العربی الجدید» هم در گزارشی اعلام کرد، امارات جزیره میون را به یک پایگاه نظامی و کانالی برای ورود و خروج اتباع خود و گروه‌های وابسته به امارات تبدیل کرده است و از طریق این جزیره محموله‌های امدادی خود را به عدن و بقیه نقاط انتقال می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول