اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آیت الله رئیسی: درصدی از درآمد نفت و گاز باید به ایلام برسد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید درصدی از درآمدهای نفت و گاز به رفع محرومیت، مشکلات و اشتغال در استان اختصاص یابد.

آیت الله رئیسی: درصدی از درآمد نفت و گاز باید به ایلام برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سید ابراهیم رئیسی عصر روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه استانی ایلام با عذرخواهی از عموم مردم این استان که به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار حضوری فراهم نشد، گفت: در ایام اربعین، شهر مهران میزبان مردم استان در زوار اربعین و اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای بسیاری برای ایلام وجود دارد و نباید چهره استان با فقر، نداشتن، بیکاری و مشکلاتی که مردم دارند، بد جلوه کند، افزود: کشاورزی، دامپروری و صنعت گردشگری از موضوعاتی است که می‌تواند در استان فعال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه درصد بالایی از ذخائر نفتی و گازی کشور در این استان قرار دارد، گفت: باید درصدی از درآمدها به رفع محرومیت، مشکلات و اشتغال در استان اختصاص یابد. 

وی ادامه داد: باید زنجیره ارزش را برای تولیدات کشاورزی فعال و دامپروری را به صورت صنعتی در استان پیگیری کرد و در بخش‌های دیگر هم باید کمک کنیم که دامپروری علاوه بر تأمین نیازهای استان برای کشور موثر باشد.

رئیسی اظهار داشت: طرح مهار آب‌های گرمسیری که رهبر معظم انقلاب اعتباراتی را اختصاص دادند، باید تکمیل شود، بحث مهم صادرات تولیدات استان و کشور در مرز با عراق باید پیگیری و این استان زمینه بسیار مناسبی برای گسترش مناسبات تجاری با کشور عراق را مهیا کند.

وی با اشاره به معضل ریزگردها افزود: مساله محیط زیست و ورود ریزگردها مردم را رنج می‌دهد، بخشی از این مشکل در زمینه عراق است و باید با اقداماتی محیط زیست در امان باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مساله راه‌های ارتباطی از جمله ریلی و بزرگراهی نیز از دیگر نیازهای اساسی استان ایلام است که باید به سرعت شکل گیرد، اگر بحث زیارت فعال شود خاص اربعین نیست و در تمام طول سال این مهم باید گسترش یابد و آزادراه‌هایی که به مرز منتهی می‌شود برای تسهیل در تردد زوار و همچنین صادرات کالا و تردد کامیون‌ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیسی یادآور شد: ایجاد شبکه ریلی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق از مزیت های استان ایلام است که هم در جهت تردد مسافر و ترانزیت کالا موثر واقع می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران گفت: منطقه آزادی که برای ایلام اعلام شده است باید تبدیل به مرکز صادرات به کشور عراق شود و در منطقه آزاد باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی برای صادرات بیشتر به عراق باشیم و نباید این منطقه به محلی برای واردات صرف کالاهای خارجی تبدیل شود.

وی افزود: آمایش سرزمینی، وضعیت اقتصادی، کشاورزی و گردشگری باید در استان ایلام به صورت ویژه نگریسته شود.

رئیسی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم، فرهیختگان و اندیشه ورزان این استان کارهای مورد نیاز ایلام از جمله مشکلات معیشتی، بیکاری و مشکلات و دغدغه‌های فرهنگیان ، کارگران را رفع کنیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول