اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لودریان: فرانسه برای بنت و لاپید آرزوی موفقیت می‌کند

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه با استقبال از انتخاب کابینه جدید رژیم صهیونیستی از تداوم حمایت پاریس از تل آویو خبر داد.

لودریان: فرانسه برای بنت و لاپید آرزوی موفقیت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش منابع خبری، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در این بیانیه گفت که فرانسه از شکل گیری کابینه جدید (رژیم) اسرائیل استقبال کرده و آرزوی موفقیت برای آن دارد. لودریان با اشاره به 70 سال همکاری فرانسه با رژیم صهیونیستی گفت که به همکاری با تل آویو ادامه می‌دهد.

وی از حمایت فرانسه از این رژیم  در سطح منطقه خبر داد و گفت که پاریس آماده تداوم گفت‌وگو بین رژیم اسرائیل با فلسطین است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز انتخاب جدید نفتالی بنت را تبریک گفت و برای همکاری سازنده با وی ابراز امیدواری کرد. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» پوتین در پیامی که توسط کرملین منتشر شد، گفت: «انتظار دارم کار شما توسعه بیشتر همکاری‌های دو جانبه سازنده را از هر حیث تسهیل کند.»

روز یکشنبه رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت. هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفیدخبر داد، وی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده است که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند.

تازه ترین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی حکایت از قریب الوقوع بودن سقوط کابینه بنت، لاپید دارد.  وبگاه «تایمز اسرائیل» نوشت، یک نظرسنجی جدید نشان داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این باورند این کابینه عمر طولانی نخواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی شبکه ۱۲ ،۴۳ درصد پاسخ دهندگان در این نظر سنجی گفتند که کابینه موسوم به «تغییر» در مدت کوتاهی منحل می‌‌شود. ۳۰ درصد نیز معتقدند که این کابینه برای یک مدت طولانی تر داوم می‌آورد. تنها ۱۱ درصد شرکت کنندگان بر این باورند که کابینه لاپید، بنت در چهار سال دوام می‌آورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول