اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دختر ۱۶ ساله کاشمری به ۴ بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از اهدای اعضای دختر ۱۶ ساله کاشمری که دچار مرگ مغزی شده بود به ۴ بیمار نیازمند عضو خبر داد.

دختر ۱۶ ساله کاشمری به ۴ بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید

محمد جواد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به اینکه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعضای بدن دختر ۱۶ ساله کاشمری که دچار مرگ مغزی شده و از بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، اظهار کرد: در یکهزار و پنجاه و نهمین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد، اعضای بدن سمیرا ظهوریان پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه بر اساس اعلام واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کبد زنده‌یاد سمیرا ظهوریان در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۳ ساله ساکن تربت‌حیدریه پیوند شد و به نامبرده زندگی دوباره بخشید، یادآور شد: قرنیه‌های این مرحومه نیز  جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد .

وی ادامه داد: قسمتی از پوست این  زنده‌یاد نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) جهت پیوند ارسال شد.

یزدانی با اشاره به گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه و ضرورت بسترسازی و نهادینه کردن آن تأکید کرد: از ابتدای سال‌جاری دو شهروند کاشمری که دچار مرگ مغزی شده بوده بودند، با اهدای زندگی خود به چندین بیمار دیگر حیات دوباره بخشیدند.

وی تأکید کرد: به پاس قدردانی از این عمل انسان دوستانه، هزینه محل تدفین این مرحوحه با مشارکت آستان قدس رضوی و تعدادی از خیرین شهرستان به مبلغ ۸۰ میلیون ریال تأمین و پیکرش در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول