اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران نباید مشکل اشتغال داشته باشد/ با پیگیری دولت خدمتگزار مشکل زباله استان حل می‌شود

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود تولید بسیار خوب در مازندران واردات مرکبات و سایر محصولات از سایر کشورها معنا دارد؟ گفت: برنج کشور توسط استان‌های مازندران و گیلان تولید می‌شود همچنین این استان در سایر تولیدات رتبه‌های اول و دوم جدی را در کشور داراست که نباید شاهد مشکلات اشتغال و سایر باشیم.

مازندران نباید مشکل اشتغال داشته باشد/ با پیگیری دولت خدمتگزار مشکل زباله استان حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم مازندران اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی این توفیق حاصل نشد که در جمع مردم مازندران باشیم.

وی با ادای احترام به بیش  ۱۰هزار خانواده شهید، ایثارگران، جانبازان، کشاورزان مازندران، گفت: یکی از مسائلی که در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفت  دیرکرد خسارت تسهیلات کشاورزی که متحمل خسارت حوادث غیرمترقبه شدند، بوده؛ چراکه  پرداخت وام باعث جریمه و خسارت به کشاورزان نباشد و همین که کشاورزان خسارت دیدند در حق‌شان اجحاف نشود.

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حضور علمای بزرگ در استان نه تنها آثار و برکات برای مازندران، بلکه برای کشور به همراه داشته است، تصریح کرد: استان مازندران سرسبز با دارا بودن جنگل و دریا، مردمان سخت‌کوش و جوانان بااراده برخوردار بوده اما سوال این است  چرا فقر و بیکاری باوجود اقتصاد جنگل و دریا در این استان باید وجود داشته باشد؟!

رئیسی با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تکمیلی، زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی و صنایع تبدیلی در مازندران، خاطرنشان کرد: با ایجاد این صنایع باید  بتوان اقتصاد استان را رونق داد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود تولید بسیار خوب در مازندران واردات مرکبات و سایر محصولات از سایر کشورها معنا دارد؟ افزود: برنج کشور توسط استان‌های مازندران و گیلان  تولید می‌شود همچنین این استان در سایر تولیدات رتبه‌های اول و دوم جدی را در کشور داراست که نباید شاهد مشکلات اشتغال و سایر باشیم.

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به انجام بازدیدی از کارخانه نساجی مازندران اشاره کرد و افزود: از این موضوع  بسیار متاثر شدم برخی از قسمت این صنعت از بین رفته، برخی نیمه جان و برخی نیز با همت مسؤولان شهری به صورت مقدماتی شروع شده که سوال این است، چرا باید به این وضعیت گرفتار شود؟

رئیسی با اعلام اینکه کارخانه‌ها و کشاورزی استان مازندران باید فعال شود، اظهار کرد: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است که در صورت فعال شدن، اشتغال و تولید بسیاری ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز دسترسی به کالاهای اساسی برای برخی از مردم  تبدیل به کالای لوکس و آرزو شده است، تصریح کرد: چرا باید قیمت مسکن هفت برابر و قیمت خودرو هشت برابر شود و وضعیت معیشت و اقتصادی همه مردم را نگران کرده که به نظر مشکل مدیریت است.

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: روحیه انقلابی در وجود مردم این استان نمود پیدا کرده است و  باید اداره مردم این وضعیت تغییر کند که مستلزم تحول است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحول معیشت و بازار، خاطرنشان کرد: ممکن است حوادث طبیعی کرونا و سیل داشته باشیم اما نباید در اقتصاد مردم شاهد مشکلی باشیم و سفره مردم نباید بند دلار و خارج از کشور شود.

این مسوول با ابراز اتاسف از وجود فقر مطلق در برخی مناطق، گفت: سه دهک اول جامعه باید کارت اعتباری داشته باشند و از کالاهای اساسی بهره مند شوند تا فقر مردم را رنج ندهد.

وی با بیان اینکه حتما باید راه را برای استقلال و خودکفایی کالاهای اساسی باز کنیم، گفت: مشکل ما مدیریت است که درواقع با تحقق این مهم بیشترین بهره‌‌وری داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولتی از مردم در متن مردم باید تشکیل شود، افزود: به عنوان طلبه خدمتگزار بهترین روش تعامل صداقت در گفتار و کردار است تا مردم احساس بی‌اعتمادی نکرده و امیدشان ناامید نشود.

رئیسی بیان کرد: امیدواریم تصمیم برای انتخاب رئیس جمهور شاهد تغییراتی در معیشت و اقتصاد کشور باشیم که تحقق این مهم برنامه، کارنامه و اراده است.

وی یادآور شد: در قوه قضائیه مبارزه با مفسد در دستور کار داریم ولی در دولت مبارزه با فساد را خواهیم داشت که در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور در دولت؛ پایان فساد و رانت را اعلام خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مقوله‌های ازدواج، اشتغال و مسکن باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هنوز از وجود مساله زباله  در مازندران تعجب می‌کنم در حالی‌که با وجود دستگاه‌های زباله‌سوز باید فعال می‌شد؛ سوال این است چرا این مساله عادی حل نشده که امیدواریم با پیگیری دولت خدمتگزار نه منت‌گزار این مشکلات حل شود.

رئیسی در پایان گفت: امیدواریم این گره‌ها را بگشائیم؛ چرا که هر فردی که شناسنامه ایرانی دارد در هر کجا که زندگی می کند از حقوق شهروندی برخوردار است و دولت وظیفه خود را در برابر آن باید انجام دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول