اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

انتظار داشتیم حج امسال با حضور تعدادی از کشورهای اسلامی برگزار شود

معاون عمره و حج سازمان حج و زیارت با اشاره به تصمیم عربستان مبنی بر نپذیرفتن زائران کشورهای اسلامی در حج تمتع برای دومین سال پیاپی گفت: انتظار می‌رفت امسال با توجه به شرایط حج امسال با حضور زوار کشورهای اسلامی برپا شود.

انتظار داشتیم حج امسال با حضور تعدادی از کشورهای اسلامی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر رضایی، معاون عمره و‌حج‌تمتع سازمان حج و زیارت درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشورهای اسلامی در مراسم حج تمتع ۱۴۰۰ برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه‌ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشورها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی‌القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائران در حج ۱۴۰۰ را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل‌ها، آمادگی سامانه‌ها، تدوین پروتکل‌های بهداشتی، هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و... انجام گرفته بود و برای تمامی سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.

رضایی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می‌رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود. اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول