اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

۱۷۷۸ بازدید و بازرسی از تک تک زندان‌های کشور/ عفو ۱۸ هزار زندانی طی یک سال گذشته

رئیس سازمان زندان‌های کشور با ارائه گزارشی از سفر استانی خود به همراه مدیران ستادی این سازمان به ۳۱ استان کشور، گفت: در این سفرها با تشکیل تیم‌های کاری از تک تک زندان‌های کشور تعداد ۱۷۷۸ بازدید و بازرسی به عمل آمده است.

۱۷۷۸ بازدید و بازرسی از تک تک زندان‌های کشور/  عفو ۱۸ هزار زندانی طی یک سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی حاج‎‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای عالی قضائی با ارائه گزارشی از سفر استانی خود به همراه مدیران ستادی این سازمان به ۳۱ استان کشور، گفت: در این سفرها با تشکیل تیم‌های کاری از تک تک زندان‌های کشور تعداد ۱۷۷۸ بازدید و بازرسی به عمل آمده است.

وی اشتغال را یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها و علل بزهکاری عنوان کرد و با اشاره به ایجاد اشتغال ۵۰ درصدی در زندان‌ها و برنامه سازمان متبوعش برای افزایش این میزان به ۸۰ درصد در سال جاری خاطرنشان کرد که مدیران سازمان زندان‌ها در نیمی از استان‌های کشور متعهد شدند در نیمه اول سال این رقم تحقق یابد.

حاج ‎محمدی توجه به خانواده زندانیان را از مهم‌ترین دستورکارهای سازمان زندان‌ها برای توجه به مسائل و مشکلات زندانیان عنوان کرد و از ایجاد امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌هایشان به عنوان یکی از اقدامات در این زمینه یاد کرد که رضایت‎مندی خانواده‌ها را به دنبال داشته است.

وی همچنین از ۱۸۰۰ بازدید مدیران سازمان از زندان‌های کشور طی یکسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸ هزار زندانی در ۶ مناسبت مورد عفو واقع شده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید مجدد بر اجرای دقیق و مستمر طرح پایش و غربالگری سلامت در زندان‌ها افزود: نسبت به سلامت جسمی زندانیان تاکید فراوان داریم چرا که جزو تکالیف قانونی و انسانی ماست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول