اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آماده‌باش مقاومت فلسطین برای «سه‌شنبه خشم»؛ آیا «بنت» شیپور جنگ را می‌نوازد؟

در سایه آماده‌باش کامل مقاومت فلسطین برای «سه شنبه خشم» در بیت‌المقدس، آیا نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی به همین زودی با عدم ممانعت از برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، شیپورِ جنگی جدید را می‌نوازد؟

آماده‌باش مقاومت فلسطین برای «سه‌شنبه خشم»؛ آیا «بنت» شیپور جنگ را می‌نوازد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان شب گذشته (یکشنبه - ۱۳ ژوئن) «نفتالی بنت»، سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد و به دوران ۱۲ ساله نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» پایان داد.

در حالی که فلسطینیان از مردم گرفته تا مقامات سیاسی و نظامی آن در کرانه باختری، اراضی ۱۹۴۸ و نوار غزه، معتقدند که دولت جدید رژیم اشغالگر بهتر از دولت پیشین نیست، باید دید که آیا این دولت نیز مانند دولت سابق به همین زودی خود را وارد ماجراجویی جدید در فلسطین و برهم زدن آتش‌بس شکننده با مقاومت فلسطین خواهد کرد یا خیر.

راهپیمایی پرچم؛ نخستین چالش دولت جدید صهیونیستی

راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، مهمترین چالش فراروی دولت جدید صهیونیست است که قرار است فردا پس از چندین بار به تاخیر افتادن در شهر قدس با دعوت گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، برگزار شوئ اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد و چندین بار به تاخیر افتاد اما سرانجام با پافشاری نتانیاهو، قرار شد که فردا برگزار شود.

روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی با تیتر «مقاومت برای "سه‌شنبه خشم" آماده می‌شود: "راهپیمایی پرچم" در قبال جنگ» نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت عدم جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در شهر قدس، بار دیگر خود را وارد یک ماجراجویی خواهد کرد که مقاومت فلسطین درباره آن چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجیگران مصری و بین‌‌المللی هشدار داده است. 

آماده‌باش مقاومت فلسطین در سطح بالا

در این یادداشت آمده است: «در شرایطی که  دولت اشغالگر، سیگنالهایی درباره اعطای مجوز برای برگزاری "راهپیمایی پرچم" در شهر قدس اشغالی و یورش به مسجدالاقصی می‌دهد؛ گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز میزان آمادگی خود برای از سرگیری درگیری‌های نظامی با دشمن را بالا برده‌اند و همزمان با پیامهای تهدید علنی و عمومی، پیام های دیگری از طریق میانجیگران نیز منتقل شده است و طی آن به سران اشغالگر درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده‌اند».

به گفته یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین، میان گروه‌های مقاومت در غزه بر عدم عبور از راهپیمایی پرچم که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود، اتفاق نظر وجود دارد. لذا مسأله بازگشت به از‌سرگیری درگیری‌ها در سایه بازگشت دشمن به فعال کردن علل رویارویی قبلی، همچنان بر روی میز است. 

پیامهای هشدار مقاومت از طریق میانجیگران مصری و بین‌المللی

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین از طریق واسطه‌های مصری و بین‌المللی به دولت سابق صهیونیست به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و دولت جدید به ریاست «نفتالی بنت» بر ضرورت لغو راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس اشغالی و به ویژه عبور آن از منطقه باب‌العامود و حمله به محوطه مسجدالاقصی تاکید کرده و هشدار داد که پاسخ به این تجاوز، ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای منجر شود.

به نوشته این روزنامه لبنانی، رهبری جنبش حماس به «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر ابلاغ کرد که برگزاری این راهپیمایی، قطعا به انفجار اوضاع منجر خواهد شد و دولت اشغالگر و میانجیگران را به بن‌بست بزرگی خواهد رساند زیرا ماهیت پاسخ مقاومت با پاسخ ماه پیش آن تفاوتی نخواهد داشت و با آتش و موشک واکنش نشان خواهد داد.

جنگ روانی صهیونیست‌ها با هدف بازدارندگی مقاومت

در ادامه این یادداشت آمده است: «همزمان با پرواز پرشمار هواپیماهای جنگنده و شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان نوار غزه طی دو روز گذشته، مقاومت فلسطین سطح آمادگی خود برای بازگشت به رویارویی با تل آویو را بالا برده است و به یگان‌های موشکی دستور آماده‌باش داده است».

این منبع آگاه در مقاومت فلسطین می‌گوید، بر خلاف ارزیابی‌های اشغالگر اسرائیلی که تصور می‌کند، پاسخ مقاومت در حد پرتاب بالن‌های انفجاری یا شلیک چندین موشک در منطقه نزدیک به نوار غزه است، پاسخ مقاومت کاملا بررسی شده و متوازن با راهپیمایی تندروها در شهر قدس خواهد بود. ضمن این‌که، هنوز یگان‌های موشکی آماده هدف قرار دادن شهرهای مرکزی در فلسطین اشغالی هستند.

به گفته این منبع، اشغالگران طی روزهای گذشته، اخباری را در خصوص بانک اهداف ارتش خود علیه نوار غزه را درز داده‌اند با این هدف که انتشار چنین اخباری مقاومت را از نشان دادن واکنش به راهپیمایی پرچم در قدس بازدارد. اما «روز سه‌شنبه، اگر دشمن این راهپیمایی را انجام دهد، واقعیت چیز دیگری خواهد بود».

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرده است که بانکی از اهداف در غزه که شامل صدها مورد جدید است و در رویارویی اخیر شناسایی شده، در هرگونه درگیری جدید مورد هدف قرار گیرد.

اعلام روز خشم در فلسطین و درخواست آماده‌باش سراسری برای دفاع از مسجدالاقصی

در ادامه این یادداشت آماده‌است، از سوی دیگر، کمیته عالی پیگیری امور نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری  به حرکت فلسطینی‌ها به سوی قدس و مسجد الاقصی در روز سه‌شنبه فراخوانده است تا با شهرک‌نشینان مقابله کنند و راهپیمایی پرچم را ناکام گذارند.

این کمیته همچنین، فردا را «روز خشم فلسطینی» در سراسر کشور فلسطین اعلام کرد و از شاخه‌های نظامی مقاومت در فلسطین، نیروهای مقاومت در لبنان و سایر کشورهای عربی خواست تا برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به حالت آماده‌باش درآیند.

فلسطینی‌ها دولت بنت را بهتر از دولت نتانیاهو نمی‌دانند

بنا بر این یادداشت، به موازت این امر، گروه‌های فلسطینی نیز در پی رأی اعتماد به دولت جدید رژیم عربی، تاکید کردند که صرف‌نظر از ماهیت دولت اسرائیل، به تقویت معادلات خود ادامه می‌دهند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: «شکل دولت‌ها، ماهیت برخورد با رژیمی اشغالگر را که باید در برابر آن مقاومت شود، تغییر نخواهد داد و باید با انواع مقاومت ، که مهمترین آنها مقاومت مسلحانه است، حق‌ها از آن گرفته شود».

وی در ادامه تاکید کرد که «تثبیت این معادله که خون [شهروندان] فلسطینی و مقدسات، خط قرمز است ادامه خواهد یافت و رفتار عملی این دولت [جدید]، ماهیت و روند برخورد میدانی با اشغالگر را مشخص خواهید کرد».

از سوی دیگر، «یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز گفت که تشکیل دولت جدید صهیونیستی، با توجه به سیاست‌های خصمانه آن در قبال مردم فلسطین، به ویژه از نظر حمایت بیشتر از پروژه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی کرانه باختری و شهر قدس ، به نوعی به معنای قرار دادن چاشنی‌های بیشتر برای انفجار اوضاع در منطقه است. امری که اشغالگران از تاثیرات و پیامدهای آن در امان نخواهند ماند.

نگارنده در پایان به رویکرد نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین و اظهارات تهدیدآمیز روز گذشته‌اش جلسه رأی اعتماد اشاره می‌کند و می‌نویسد:« این در حالی است که نفتالی بنت، نخست‌ وزیر جدید اسرائیل، شب گذشته در سخنرانی خود در جلسه رأی اعتماد، به فلسطینیان قول داد که "با مشت آهنین با خشونت روبرو خواهد شد" ، "حماس " نیز در صورت هرگونه "تشدید [خشونتی در قبال تل‌آویو ] با دیواری از آتش مواجه خواهد شد و ادامه آرامش، موجب پیشرفت اقتصادی و جلوگیری از هرگونه اصطکاکی خواهد شد"».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول