اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

شیوه جدید توزیع آب زمزم در مسجدالحرام+فیلم

با توجه به جمع‌آوری محل‌های توزیع آب زمزم به دلیل شیوع کرونا، متولیان مسجدالحرام اقدام به شیوه جدیدی برای توزیع بطری‌های آب زمزم بین زوار خانه خدا کردند.

شیوه جدید توزیع آب زمزم در مسجدالحرام+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سال گذشته همزمان با شیوع کرونا، محل توزیع آب زمزم نیز در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) جمع‌آوری شدند و پس از مدتی متولیان حرمین شریفین، آب‌های زمزم را در بسته‌بندی‌ و بطری‌هایی بین زوار توزیع می‌کردند.

 

 

اکنون در آستانه مراسم حج تمتع و حضور حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان، در مسجدالحرام شیوه جدیدی به منظور رفاه زائران پیش‌بینی شده است؛ به طوری که دستگاه الکترونیکی به منظور توزیع آب زمزم بین زائران خانه خدا در محل‌های مختلفی تعبیه می‌شود تا در صورت نیاز بین زائران آب زمزم توزیع شود.

با وجود این دستگاه، دیگر نیازی به حضور متولیان خانه خدا برای توزیع آب زمزم بین حجاج نخواهد بود و قرار است بیش از ۲۰۰ دستگاه در مرحله نخست طی روزهای آینده در مسجدالحرام آب زمزم توزیع کند.

به گزارش فارس، امسال هم عربستان همچون سال گذشته از پذیرش زائر خارجی در ایام حج امتناع کرد و هیچ زائر ایرانی در مناسک حج امسال حضور ندارد. این امر در حالی است که سال گذشته این تصمیم سعودی‌ها موجب اعتراض بسیاری از کشورهای اسلامی شده بود اما باز هم عربستان مانع حضور زوار خارجی برای انمجام مناسک حج تمتع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول