اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کشف و ضبط بیش از 1728 کیلو انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از یک هزار و ۷۲۸ کیلو انواع مواد مخدر طی 2 ماه گذشته در آذربایجان غربی خبر داد.

کشف و ضبط بیش از  1728 کیلو انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار خرم‌نیا در اولین نشست خبری در سال۱۴۰۰، اظهار داشت: با حضور پرشور، آگاهانه و بصیرتی ملت ایران در صندوق‌های رای با آرمان‌های امام راحل «ره»، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت و میثاق خواهیم کرد.

وی افزود: تامین امنیت شعب‌ اخذ رای و صندوق‌های سیار بر عهده نیروی انتظامی است، بنابراین در همین راستا نیروی انتظامی قبل از سال ۱۴۰۰ با برگزاری دوره‌های مختلف خود را آماده کرده است تا بر اساس پیش‌بینی‌های نیروی انتظامی انتخابات ۱۴۰۰ با امنیت کامل برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همزمان با برگزاری انتخابات در سطح کشور، مرزبانی نیز کنترل نوارهای مرزی را تشدید و همچین در داخل شهر نیز گشت‌های انتظامی، ترافیکی و پیشگیری از جرایم نیز افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی یک استان مرزی است بر همین اساس مردم آذربایجان‌غربی اهمیت امنیت را به خوبی شناخته‌اند.

خرم نیا با اشاره به اینکه مشارکت مردم در امنیت می‌تواند ضریب امنیتی جامعه را افزایش دهد، گفت: در حوزه کشفیات مواد مخدر مدیون مردم هستیم، همین مشارکت مردم در حوزه امنیت سبب شده است که میزان کشفیات مواد مخدر افزایش یابد و بر همین اساس مردم نقش مهمی در ضریب امنیتی جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و کشورها موضوع اعتیاد هست، یادآور شد: متاسفانه در دهه‌های اخیر میزان تولیدات مواد مخدر در برخی از کشورهای همجوار با همکاری برخی از استکباری افزایش پیدا کرده است و بر همین اساس اولویت اصلی نیروی انتظامی مبارزه با موادمخدر است.

خرم‌نیا یادآور شد: طی ۲ ماه اخیر یک هزار و ۷۲۸ کیلو از نوع تریاک، مرفین ، حشیش و شیشه کشف و میزان کشفیات ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۱ هزار و ۸۶۷ هزار قرص روان گردان کشف و در این رابطه ۲۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: طی سال جاری ۱۸۹ نفر از نمایشگاه‌های مواد مخدر در مرکز استان آذربایجان‌غربی بازدید کرده‌اند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان ناجا و مردم در حوزه‌های مواد مخدر دوره و آموزش دیده‌اند.

خرم‌نیا اضافه کرد: در شبکه‌های شاد نیز نمایشگاه‌های مواد مخدر راه اندازی شده است و در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در مقطع دبیرستان و راهنمایی از این نمایشگاه مجازی بازدید کرده بودند.

وی ادامه داد: در طی سال‌جاری بیش از ۱۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و ضبط شد و در این رابطه ۶۶۹ نفر خرد فروش دستگیر و ۲۶۸۴ معتاد در سطح استان آذربایجان‌غربی جمع آوری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری‌های اخیر گفت: بیش از ۲ هزار ۶۰۳ پرونده در این رابطه تشکیل و به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به بی اخلاقی‌ها انجام شده در فضای مجازی گفت: در همین راستا قرارگاه یاسر در سطح استان آذربایجان‌غربی فعال شده است که هدف اصلی آن مقابله با بی اخلاقی‌های فضای مجازی در ایام انتخابات و  انسجام بخشیدن به فضای مجازی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول