اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیا» سمیرم

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: همزمان با هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته بافته‌های داری در روستای ولد خانی بخش پادنای علیا افتتاح شد.

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیا» سمیرم

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: افتتاح این مکان علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار گامی موثر در راستای ایجاد انگیزه در بین روستائیان و توسعه صنایع دستی و به تبع آن توسعه روستا خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم افزود: این کارگاه در مساحتی بالغ بر ۳۵ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال آماده شده و در حال حاضر برای ده نفر از هنرمندان این روستا اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی  با اشاره به مزیت‌های این کارگاه و همجواری آن با اقامتگاه بوم گردی تصریح کرد:  ما اعتقاد داریم بایستی هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری همدیگر را پوشش دهند و این یکی از راهکارهاو مزیت های توسعه است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد:  در این کارگاه سعی کردیم با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این بخش بافته‌هایی که بافت آن کمرنگ و یا در حال فراموشی می باشند را دوباره احیا کنیم که می توان به بافت انواع گلیم ( اویی ، شیشه درمه ، سوزنی و...)، گبه، جاجیم،گبه‌های خودرنگ و... اشاره کرد که مواد اولیه محصولات توسط هنرمندان همین روستا تهیه می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار بخش، شش شهر و ۱۲۰ روستا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول