اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آنچه در مناظره‌های 1400 گذشت

یک کارشناس مسائل سیاسی و رسانه ای، با مرور آنچه در مناظره‌های 1400 توسط جریان وابسته به دولت صورت گرفت، به تبیین این موضوع پرداخته است.

آنچه در مناظره‌های 1400 گذشت

خبرگزاری فارس ـ محمدرضا ذاکری کارشناس مسائل سیاسی: «مناظره ها تمام شد و چند روز بیشتر به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمانده است. ماحصل سه جلسه مناظره آقایان همتی و مهرعلیزاده، چیزی بجز بد اخلاقی سیاسی نبود.

جناب همتی!

گفته بودید: "هدف ما این است که تامین مالی از طریق بازار سرمایه به 50 درصد برسد."، حالا که سرمایه ملت را در بورس بر باد دادید، در مناظره می فرمایید: "مشکل بورس به بانک مرکزی ربطی ندارد."

گفته بودید: "کل تجارتمان را از روشهای غیر تحریم انجام می دهیم، اصلا تاثیری ندارد." حالا که اقتصاد و تجارت را به قهقرا کشانده اید، در مناظره می فرمایید: "عدم پذیرش FATF پدر مملکت را در آورده است."

وقتی دلار به 8 هزار تومان رسید، گفته بودید: "بازار ارز کاملا تحت کنترل است و بانک مرکز بازار را کاملا به سمت تعادل پیش می‌برد"، وقتی دلار به 13 هزار تومان رسید گفته بودید: "برمی‌گردد."، پرسیدند چطور؟ گفته بودید: "خودش بر می‌گردد." وقتی دلار از 20 هزار تومان دوباره بالاتر رفت، گفته بودید: "چیزی نیست، اینها بیشتر روانی است." و در آخر فرمودید: "شما شب می‌نشینی و می‌بینی قیمت ارز را هزار تومان برده اند بالا و نمی دانند اینها چه کسانی هستند!" دیدیم که رییس جمهورتان فرمودند: "ارز مال دولت است و وقیمت ارز هم در اختیار دولت است."

اینجا بود که مفهوم نقل قول یار آشنای اصلاح طلبان در خصوص "همتی و ما ادراک ما همتی" را فهمیدیم! کارنامه دولت تکرار و مدیران آن برای جامعه، اظهر من الشمس است و این تو بمیری با دروغ های دیگر از آن تو بمیری ها نیست. 

جناب آقای همتی به اصطلاح اقتصاددان، یک نمونه کار مثبت در کارنامه خود نداشت و حتی نتوانست از عملکرد شخص خود دفاع کند. پس تعجب نداشت که مجبور به ترک اصل و هجوم به سمت حاشیه شد.

عملکرد جناب آقای رییسی چنان است که مردم با تمام وجود، خدمات این مرد خدمتگذار را احساس کردند: 1200 حکم اقتصادی در قوه قضاییه، مبارزه با مفاسد، انفصال حداقل 60 قاضی متخلف از خدمت، توقف استفاده از چادر برای پوشش متهمین، راه اندازی بیش از 2000 واحد تولیدی و ... فقط چند مورد از خدمات این سید بزرگوار بوده است.

وجود امثال همتی ها در سالهای اخیر، چیزی گرانی، فقر، مشکلات، غم و اندوه به همراه نداشته است. هرچند میدانیم که جدا کردن آقایان از مسند قدرت، کار دشواری است اما دوران فریب و فریبکاری تمام شده و خورشید امید در دل آحاد جامعه در حال طلوع است.

با یاری خداوند، آحاد جامعه در مشارکت حداکثری روز ۲۸ خرداد 1400،  با رای قاطع خود، امید، طراوت و نشاط را عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به بطن کشور تزریق خواهند کرد.

دست به دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول