اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

عرف: ۴۵۰ صندوق رای در خارج از کشور خواهیم داشت

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بیش از ۵۹ میلیون واجد شرایط رای دادن خواهیم داشت، گفت: در خارج کشور ۴۵۰ صندوق خواهیم داشت.

عرف: ۴۵۰ صندوق رای در خارج از کشور خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ واجدین شرایط رای هستند. رای اولی ها ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر هستند‌.

وی ادامه داد: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده است. دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است. در خارج کشور ۴۵۰ صندوق خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر خاطرنشان کرد: ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی به پایان می رسد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا ۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم.

وی درباره تامین امنیت انتخابات گفت: ستاد امنیت انتخابات کار خود را انجام داده و جلسات مستمر داشته اند. با اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشته اند و پیش بینی های لازم را انجام داده اند. تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده است و در امنیت کامل انتخابات را برگزار می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نگرانی از بابت رعایت پروتکل ها داریم و تذکر های لازم به ستادهای نامزدها داده شده است، بیان کرد: ما تمامی تمهیدات را برای شرایطی که اگر انتخابات به دور دوم کشیده بشود، در نظر گرفته‌ایم. تعرفه های لازم برای دور دوم انتخابات چاپ شده است و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت، آمادگی برگزاری دور دوم در جمعه بعد از ۲۸ خرداد را داریم.

عرف درباره میزان مشارکت در انتخابات تصریح کرد: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم. باز هم با آنها جلسه داریم تا ستاد انتخابات به عدد دقیق تری از میزان مشارکت و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم برسد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره استعفای برخی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات اظهار داشت: در فرایند انتخابات وسیعی که ما چهار انتخابات داریم، در مقطعی بین مجری انتخابات و ناظر بر سر موضوعاتی اختلاف نظر پیش می‌آید و مد نظر ماست که بر اساس قانون رفتار کنیم.

وی ادامه داد: بحث ما درباره تبصره ۳ ماده ۶۳ است که این تبصره می‌گوید همه اختیارات نظارتی با هیات مرکزی نظارت است الا دو نکته، یکی تعیین صلاحیت و دیگری تعیین صحت انتخابات که به هیات‌های نظارت استان و شهرستان‌ها سپرده شده است و ما خواستیم همینگونه عمل کنیم و اگر داوطلبی در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان تایید شد، تایید است و نباید مجددا به موضوع ورود شود و آقایان استدلال کردند که می‌توانیم ورود کنیم و الحمدلله ماجرا تمام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول