اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قطع برق و خسارت‌های سنگین به کشاورزان

مسئول یکی از چاه‌های آب روستای بجد بیرجند گفت: امسال علاوه بر خشکسالی‌ها، خاموشی برق هم میزان تولید بخش کشاورزی را به شدت تهدید می‌کند و لازم است متولیان امر چاره‌ای اساسی در این خصوص بیندیشند.

قطع برق و خسارت‌های سنگین به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امسال تأمین برق در روزهای گرم به‌دلیل کاهش قابل توجه بارندگی‌ها و کم شدن منابع نیروگاه‌های آبی با مشکلاتی مواجه شده که در این میان بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی را هم تحت تأثیر قرار داده است.

«حسین احراری» کشاورز و مسئول یکی از چاه‌های آب روستای بجد بیرجند در گفت‌وگو با فارس، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روزانه برق خانوارها، صنعت و کشاورزی قطع می‌شود و این در حالی است که به‌دلیل برقی بودن چاه‌های کشاورزی برای آبیاری دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: قطعی بدون اطلاع قبلی برای بخش کشاورزی بسیار زیان‌بار است به‌طوری که وقتی برای آبیاری هماهنگ می‌کنیم و کارگران از صبح تا ساعت ۱۲ اراضی را آبیاری می‌کنند، با قطع ناگهانی برق علاوه بر از بین رفتن زحمات روزانه، هزینه کارگر و خسارت‌های خشکسالی هم اضافه می‌شود.

این کشاورز تصریح کرد: امسال به‌دلیل کاهش بارندگی‌ها، تأمین آب از منابع سطحی هم به حداقل رسیده و کشاورزان تنها با آبیاری می‌توانند حداقل تولید را داشته باشند اما قطعی‌های نابه‌هنگام برق فشار مضاعفی را به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: قطعی برق و هدررفت آب، بخش کشاورزی را تهدید می‌کند چون قطعی برق در زمان رهاسازی آب بخش کشاورزی به‌دلیل خالی شدن کانال‌ها، بخشی از سهمیه آب در نظر گرفته شده را هدر می‌دهد.

احراری همچنین اضافه کرد: با اینکه کارگران در یک روز کاری، آبیاری را انجام می‌دهند اما خاموشی برق در ساعت ۱۲ ظهر باعث از بین رفتن تمام زحمات کشاورزان می‌شود و محصول از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر خشکسالی‌ها، خاموشی برق هم میزان تولید بخش کشاورزی را به شدت تهدید می‌کند و لازم است متولیان امر چاره‌ای اساسی در این خصوص بیندیشند.

مسئول یکی از چاه‌های آب روستای بجد بیرجند عنوان کرد: وضعیت کشاورزی به قدری نابسامان شده که حاضریم برق منازل قطع باشد و در تاریکی زندگی کنیم اما خاموشی در بخش کشاورزی اعمال نشود چون تولید تحت تأثیر مستقیم این خاموشی‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول