اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/اسلوونی؛ مصاف پدیده‌ها با پدیده

تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف اسلوونی برود.

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/اسلوونی؛ مصاف پدیده‌ها با پدیده

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز و تا دوم تیرماه ادامه دارد. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.

در طول 32 روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) 124 مسابقه در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی است. 

در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال 2021 برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان 12 تیم ثابت و استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

* اعلام لیست اسلوونی برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در دوازدهمین مسابقه خود باید به مصاف اسلوونی بروند. این بازی قرار است پنج‌شنبه 27 خرداد ماه ساعت 18:30 به وقت ایران برگزار شود. اسلوونی برای این دوره 16 بازیکن را انتخاب کرده است. اسامی لیست 16 نفره این تیم در لیگ ملت‌های 2021 به شرح زیر است:

پاسورها: 

دژان وینچیچ، گرگور روپرت، گرگور پرنوس

پشت‌خط‌زن ها:

تونچک استرن، میتیا گاسپارینی، آلن اسکت

سرعتی‌زن‌ها:

آلن پاینک، یان کوزامرنیک، ساسو استالکار، ماتیچ ویدچنیک

دریافت کننده‌ها: 

تاین اورنات، کلمن سبولی، زیگا استرن، یان کلوبوکار، روک موزیچ

لیبروها:

یانی کواچیچ

هدایت تیم ملی والیبال اسلوونی برعهده آلبرتو جولیانی است.

* اسلوونی غول‌کش شد

تیم ملی والیبال اسلوونی با هدایت جولیانی امسال خوش درخشیده و به گواه همه کارشناسان پدیده این دوره از مسابقات است. این تیم با عبور از سد بزرگانی همچون لهستان، فرانسه، روسیه و... توانسته خود را در جمع مدعیان قرار دهد و یکی از شانس‌های صعود به مرحله نهایی است.

والیبال اسلوونی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشت. این کشور کوچک در مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های 2015 و 2019 توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند تا خط و نشان جدی برای حریفانش بکشد. آنها در مسابقات قهرمانی جهان 2018 هم حضور داشتن و حالا در نخستین سال حضورشان در لیگ ملت‌ها با لژیونرهای پرشمار مانور قدرت می‌دهد.

شاگردان جولیانی پس از بردن لهستان، از سد فرانسهِ قدرتمند هم گذشتند تا باخت در فینال قهرمانی اروپای 2015 اروپا را پس از 6سال انتظار جبران کنند تا لقب گربه سیاه بزرگان را مقابل نام خود ثبت کنند. این تیم حتی اگر به مرحله نهایی هم صعود نکند از حالا به بعد یک رقیب جدی برای سایر کشورها به شمار می‌آید. این تیم در سال 2019 به عنوان قهرمان چلنجر کاپ توانست حضورش در این دوره از مسابقات را قطعی کند.

* پدیده‌ها، مقابل پدیده

کلمن سبولی، دریافت کننده این تیم در جمع امتیازآورترین بازیکنان این دوره از مسابقات حضور دارد. او تا پایان هفته سوم موفق به کسب 121 امتیاز شد و با یک امتیاز کمتر از صابر کاظمی در جایگاه چهارم قرار دارد. گرگور روپرت، پاسور این تیم هم در پایان هفته سوم در جایگاه دوم بهترین پاسورهای این تورنمنت قرار دارد.

این تیم عنوان پدیده این دوره را به خود اختصاص داده و باید در هفته چهارم مقابل تیمی قرار بگیرد که بازیکنانش پدیده بودند؛ ستاره‌های همچون جواد کریمی، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، مرتضی شریفی، بردیا سعادت، صابر کاظمی و ... همگی پدیده‌های والیبال ایران هستند که در هفته چهارم باید به صلاحدید آلکنو مقابل اسلوونی صف‌آرایی کنند.

اسلوونی که با درخشش خیره کننده خود جایگاه هشتم جهان را از آن خود کرده است، در هفته چهارم ابتدا به مصاف برزیل خواهد رفت تا شاید قهرمان المپیک را هم زمینگیر کند و سپس با استرالیای قعرنشین بازی دستگرمی خواهد داشت تا در آخرین دیدار هفته خود سروقامتان ایران روبه‌رو شود. این تیم در هفته پایانی نیز با تیم ‌های آمریکا، ژاپن و بلغارستان پیکار خواهد کرد.

* بررسی وضعیت کنونی ایران و اسلوونی در VNL

شاگردان ولادیمیر آلکنو در 3 هفته ابتدایی موفق به کسب 5 پیروزی شدند و در 4 بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. ملی ایران شروع نگران کننده ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در دو بازی پایانی هم با نتایج 3 بر 2 مغلوب تیم های صربستان و آلمان شد و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت. 

اسلوونی این دوره از مسابقات را با شکست شروع کرد؛ آنها در گام نخست 3 بر یک مغلوب صربستان شدند. در ادامه موفق شدند ایتالیا، لهستان، هلند و آرژانتین را از پیش رو برداشتند. شاگردان جولیانی در بازی بعدی با نتیجه 3 بر یک مغلوب آلمان شدند و در ادامه به ترتیب از سد تیم‌های کانادا، فرانسه و روسیه گذشتند. این تیم در پایان هفته سوم با 7 پیروزی و 2 شکست در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت های والیبال 2021 به شرح زیر است:

سه شنبه 25 خرداد، ساعت 14.30

ایران - استرالیا

چهارشنبه 26 خرداد، ساعت 23.30

ایران - برزیل

پنجشنبه 27 خرداد، ساعت 18.30

ایران - اسلوونی

دوشنبه 31 خرداد، ساعت 15.30

ایران - فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت 17.30

ایران - لهستان

دوم تیر، ساعت 18.30

ایران - آرژانتین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول