اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اصلاح طلبان و حذف اداره کل ایثارگران / آقای شهردار بگوید با ۶ هزار میلیارد فروش مازاد تراکم چه کرده است؟

عضو شورای چهارم شهر تهران در خصوص حذف اداره کل ایثارگران در زمان اصلاح طلبان،شهرنفروشی، شعار شفاف سازی و ... توضیحاتی ارائه کرد.

اصلاح طلبان و حذف اداره کل ایثارگران  / آقای شهردار بگوید با ۶ هزار میلیارد فروش مازاد تراکم چه کرده است؟

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یکی از شعارهای این دوره مدیریت شهری شفاف‌سازی است این در حالی است که بسیاری از اطلاعات به صورت نصفه و نیمه بر روی سامانه شفافیت قرار گرفته و همین امر هم صدای اعضای شورای شهر را در آورد.

از سوی دیگر انتقاداتی هم به جذب دستیاران مدیران مطرح شده است و شهرداری هنوز لیست افراد جذب شده را منتشر نکرده است در این دوره مدیریت شهری پروژه بزرگی در تهران ساخته نشد و مدیران تأکید دارند که بزرگ‌ترین مگاپروژه آنها شهرنفروشی است. 

در خصوص وضعیت فعلی مدیریت شهری و اقدامات صورت گرفته با حبیب کاشانی عضو شورای چهارم شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

 

وضعیت فعلی مدیریت شهری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟میزان تعامل آنها با دولت چگونه بوده است؟

خوشحال شدیم شورا، مجلس و دولت یکدست هستند و شاید بتوانند اتفاقات خوبی را در این 4 سال رقم بزنند/یکدستی که به نفع مردم نبود/مردم ضرر کردند و در این دوره چیزی عایدشان‌ نشد

مردم تهران در سال 96 شورای پنجم شهر تهران را انتخاب کردند این تیم 21 نفره همه از یک حزب و گروه بودند و ما خوشحال شدیم شورا، مجلس و دولت یکدست هستند و شاید بتوانند اتفاقات خوبی را در این 4 سال رقم زده و کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارند اما متأسفانه این یکدستی به نفع مردم شهر نبود و نه تنها زیرساختی در تهران ایجاد نشد بلکه می‌توان گفت این دوران بدترین دوران مدیریت شهری بود.در این دوره توسعه فضای سبز، حمل و نقل عمومی و ریلی و در بحث بافت فرسوده اتفاق خاصی رخ نداد و اعضای این دوره شهر با وجود یکدست بودن کارنامه درخشانی نداشتند و در این دوره مردم ضرر کردند و هیچ چیزی عاید مردم شهر نشد. شهری که در برخی از روزها 13.5 میلیون نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد.

وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی چگونه بوده است؟

بسیاری از کارها از مدار خارج شد/ وقتی مدیران ادعایی می‌کنند و بودجه آن هم موجود است کار را انجام دهند

در 4 سال گذشته فقط 60 دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل شده است و قرار بود که خطوط 8 و 9 مترو نیز توسعه پیدا کنند و سرفاصله قطارها از 3 دقیقه به 2 دقیقه برسد. نه تنها گسترشی وجود نداشت بلکه برخی از کارها هم از دور خارج شد. بهتر است وقتی مدیران ادعایی می‌کنند و بودجه آن هم موجود است کار را انجام دهند.

مدیران فعلی شهری تأکید دارند که به دلیل نبود پول نتوانستند در این دوره کاری انجام دهند چرا که بدهی سنگینی از گذشته بر جای مانده است.

بودجه شهرداری در سال 1400 به 49 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است/حتما بودجه سال های قبل محقق شده که این میزان رشد داشته است/علیرغم تحقق بودجه اقدامی برای شهر صورت نگرفت

بگذارید همین جا یک موضوع را شفاف اعلام کنم در سال 1396 بودجه شهرداری 18 هزار و 250 میلیارد تومان بوده است این در حالی است که بودجه شهرداری در سال 1400 به 49 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است پس حتماً بودجه سال قبل محقق شده که این قدر افزایش بودجه در نظر گرفته شده است. علیرغم تحقق بودجه اقدامی برای شهر صورت نگرفته و تأثیری هم روی زندگی شهر و شهروندان انجام نشده است در حالی که مردم نیازمند شادی و نشاط هستند اما این امر رخ نداد.

ببینید حتی وضعیت معیشت کارکنان شهرداری هم دچار مشکل شده است چند روز پیش با یکی از بازنشستگان شهرداری صحبت می‌کردم که دیابت داشت و فقط از پول قرصی که خریده بود شهرداری 12 هزار تومان فرانشیز داده بود در بحث‌های معیشتی دیگر هم کارکنان دچار مشکل شدند چه در بحث کمک‌های نقدی و چه در بحث کمک‌های غیرنقدی و کارهای قبل را هم دچار مشکل کرده‌اند.

یکی از اقداماتی که در این دوره صورت گرفت انحلال اداره کل ایثارگران بوده است در این زمینه توضیح می‌دهید که چه مشکلی برای ایثارگران ایجاد کرده‌اند؟

شهرداری با حرکت عجولانه و‌غیر منطقی اداره کل ایثارگران را منحل کرد/بی تردید این اقدام در راستای محو فرهنگ ایثار و شهادت با تایید شواری شهر تهران صورت پذیرفت

در این دوره اداره کل ایثارگران که وظیفه خدمت‌رسانی به ایثارگران شهرداری را داشت که حدود 8 هزار و خرده‌ای خانواده را تحت پوشش قرار داده بودند منحل شد. شهرداری با یک حرکت عجولانه و غیرمنطقی این اداره کل را منحل کرد.

متاسفانه در روز های ابتدایی  اردیبهشت سال ۱۴۰۰ مطلع شدم که این اداره کل منحل و در اداره کل رفاه شهرداری ادغام شد .بی تردید این اقدام در راستای محو فرهنگ ایثار و شهادت با تایید شواری شهر تهران صورت پذیرفته است .در حالیکه این شورا ظاهرا علاقمند به نامگذاری خیابانهایی در تهران بنام افراد مختلف میباشند تا فرهنگ ارایه شده توسط انان را زنده نگه دارند البته با حذف اداره ادره کل ایثارگران در چهارشنبه سیاه عملا تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت را در تهران حذف کند .غافل از اینکه این فرهنگ قابل حذف در بین مردم خدوم و ایثارگر تهران نبوده و ازبین نخواهد رفت.

افرادی در شهرداری با بیش از ۱۵ سال سابقه پست نگرفتند بعد نیروهای بی تجربه در پست ۴_۱۴ قرار می گیرند/دستیاران راه ۱۰۰ ساله را یک شبه رفتند/تبعیض های در این دوره رخ داد

جالب است از سوی دیگر نیروهای دستیار جوان برای شهرداری جذب می‌کنند و افرادی که در شهرداری بیش از 15 سال سابقه داشته و مدرک تحصیلی دارند، پست نمی‌گیرند و نیروهای جوان نوپا بلافاصله در بدو ورود به شهرداری پست 4، 14 می‌گیرند و به اندازه آن فردی که 15 سال سابقه دارد در بدو ورود خدمات دریافت می‌کنند و به تعبیر دیگر مسیر 100 ساله را یک شبه طی کرده‌اند وا ین اتفاقات باعث شد که کارکنان شهرداری به شدت گله‌مند شده و تبعیض‌های زیادی رخ داده است.

۲۱ عضو فعلی برای کارهای نکرده از مردم‌عذرخواهی کنند/مدیران نتوانستند با وجود یک دستی از کمک های دولت استفاده کنند

البته برخی از اعضای شورا از جمله آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که نتوانستیم کاری انجام دهیم به نظر من این 21 عضو فعلی شورای شهر تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از مردم تهران برای کارهای نکرده‌شان در این 4 سال عذرخواهی کنند چرا که وظیفه‌شان را به درستی انجام نداده و نتوانستند از ارتباط با دولت و مجلس استفاده کرده و برای شهر خدمات بگیرند.

شهردار به جلسات دولت دعوت نشد/نتوانستند کاری انجام دهند/شکاف بین دولت و شهرداری

با توجه به اینکه این دولت مجلس و شهرداری یکدست بود شهرداری نتوانست از کمک‌های دولت و مجلس استفاده کند. اگر این اقدامات صورت می‌گرفت لااقل در نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی می‌توانستند اقداماتی انجام داده و از آلودگی هوا تا حدودی جلوگیری کنند و این اقدامات کمترین کمک شهرداری به مردم بود اما متأسفانه این امر رخ نداد و حتی در یک مقطعی به بعد هم شهرداربه جلسات هیأت دولت هم دعوت نشد و این نشان‌دهنده شکاف بین دولت و شهرداری بود.

یکی از شعارهای این دوره مدیریت شهری شفاف‌سازی است این در حالی است که حتی اسامی افراد جذب شده در شهرداری بر روی سامانه قرار نگرفت و حقوق معاونین شهردار هم منتشر نشد در این زمینه توضیح می‌دهید.

شورا باید گزارش درامد و بودجه شهرداری را بدهد/متأسفانه برخی انجام وظایف را هم بگونه‌ای نشان می‌دهند که نقش ناجی دارند/شاید دستیاران نخبه باشند اما تجربه ندارند

شفاف‌سازی کار بسیار خوبی است و بهتر است که همه این موضوع را مدنظر داشته باشند وظیفه قانونی شورای اسلامی شهر تهران است که هر ساله باید در خصوص بودجه شهرداری گزارش دهد و درآمدها و هزینه‌ها را اعلام کند ولی متأسفانه برخی انجام وظایف را هم بگونه‌ای نشان می‌دهند که نقش ناجی دارند این در حالی است که قانونا همه ساله باید شوراها درآمدها و هزینه‌ها را منتشر کنند و همچنین قرار بود در سایتی تمامی قراردادهای منعقده بین شهرداری و پیمانکاران اعلام شود و یا اینکه اسامی دستیاران جذب شده را اعلام کنند. شاید هم این افرادی که جذب شدند نخبه باشند اما تجربه کافی را ندارند.

۲۲ معاون شهردار منطقه از دور خارج شدند/اعضا اعلام‌کنند چند نفر را در قسمت های مختلف شهرداری به کار گرفتند

شهرداری دو معاونت برنامه‌ریزی  و منابع انسانی را در هم ادغام کرد از یک طرف 22 معاون شهردار از دور خارج شده و از سوی دیگر 22 جوانی که تجربه نداشتند وارد سیستم شدند. 

معاونین اجتماعی را فلان عضو شورا می‌گذارد، وقتی شهردار یک منطقه بخواهد یک معاون را تغییر دهد، باید قبل از انجام هر کار اداری اول برود شورا اجازه بگیرد

من باز هم تأکید می‌کنم که شفاف‌سازی خوب است و بهتر است در تمامی حوزه‌های شهرداری شرکت‌ها، سازمان بازنشستگی، شفاف‌سازی شود و حتی افراد منصوب اعضای شورا که در مناطق و سازمان‌ها مشغول به کار شدند هم اعلام شوند در حال حاضر در برخی نقاط شهرداری می‌گویند فلان آقا منصوب فلان عضو شوراست و یا معاونین اجتماعی را فلان عضو شورا می‌گذارد.

مدیران که ادعای شفافیت دارند اعلام کنند که کدام افراد را منصوب کردند

وقتی شهردار یک منطقه بخواهد یک معاون را تغییر دهد، باید قبل از انجام هر کار اداری اول برود شورا اجازه بگیرد و بعد مراحل را طی کند. خوب است مدیران فعلی که ادعای شفافیت دارند اعلام کنند که کدام افراد را در کدام نقاط شهرداری منصوب کرده‌اند.

بدون دروغ گفتن با وجدان خود صادق باشید و به عملکرد خودتان پیش خودتان نمره دهید/من خودم به عنوان یک شهروند چیزی ندیدم

دیگر کارهای این مدلی نخ‌نما شده است بدون دروغ گفتن با وجدان خود صادق باشید و به عملکرد خودتان پیش خودتان نمره دهید مردم از شما نشاط می‌خواستند، خدمات می‌خواستند اما من خودم به عنوان یک شهروند چیزی ندیدم.

در این دوره مدیریت شهری هیچ پروژه بزرگی ایجاد نشده است و مدیران تأکید دارد که بزرگ‌ترین مگا پروژه آنها شهر نفروشی است این در حالی است که برخی املاک شهرداری به فروش رسید و حاشیه‌هایی ایجاد شد در این باره توضیح دهید.

چرا اصلاح طلبان زمانی که روی کار بودند بودجه شهرداری در زمان قالیباف را تایید کردند و حالا حرف های دیگری می زنند/دوره اصلاح‌طلبان فروش مازاد تراکم به 6 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت

حرکت‌های عوام‌فریبی و پوپولیستی کار خوبی نیست کار نخ‌نما شده است قالیباف 12 سال در شهرداری بود و در دوره سوم وچهارم  که 50 درصد اعضای شورا را اصلاح‌طلبان تشکیل داده بودند و بقیه اصولگرایان بودند. چرا همان اصلاح‌طلبان در دوره سوم و چهارم شهرداری به بودجه رأی دادند به تفریغ بودجه و اصلاحات آن رأی دادند در حالی  که 50 درصد شورا دست اصلاح‌طلبان بود چرا به سرفصل مازاد تراکم دقت نکردند در سال 95 مقدار فروش مازاد تراکم در دوران قالیباف 3 هزار و 300 میلیارد بود در حالی که در سال 96 و در دوره اصلاح‌طلبان فروش مازاد تراکم به 6 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت.

با این همه در امد کاری هم در شهر نشد/حداقل کاری که می‌توانند بکنند این است که برای کارهای انجام نداده از مردم عذرخواهی کنند/فرق این دوره با دوره قبل مشخص است

ما 12 سال شهر را فروختیم 3 هزار و 300 میلیارد گرفتیم شما در کمتر از سه سال فروش مازاد تراکم را به بیش از 6 هزار میلیارد تومان رساندید و با همه این‌ها در شهر نه زیرساختی ایجاد کردید و نه کاری انجام دادید این در حالی است که در دوره قبل بوستان ولایت، یاس، تونل نیایش، صدر تونل توحید و... ایجاد شد این فرق بین دوره قبل و دوره فعلی شهری است خواهش من از اعضای شورا این است که به وجدان خود رجوع کنند و قبل از اینکه دیگران به آنها نمره دهند خودشان به خودشان با یک وجدان پاک و آزاد نمره دهند و حداقل کاری که می‌توانند بکنند این است که برای کارهای انجام نداده از مردم عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول