اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تخت روانچی: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است و در عمل سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد.

تخت روانچی: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران گفت که اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام فقط بعد از راستی‌آزمایی لغو عملی تحریم‌ها مشخص می‌شود.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی روز جمعه خود در نشست مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع عمومی برگزار شده بود، به تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برخی تحولات خاورمیانه در سال ۲۰۲۰ و اقدامات ذیربط این شورا پرداخت.

تخت روانچی گفت: وقتی آمریکا در اولین روزهای سال ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور، قهرمانان منطقه‌ای ضدتروریست، شامل سردار سلیمانی را به شهادت رساند و چند روز بعد از آن نیز رئیس جمهور آمریکا تهدید به حمله به ۵۲ نقطه از جمله مکان‌های فرهنگی مهم ایران کرد، شورای امنیت سکوت مرگباری اختیار کرد.

*  ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است

وی افزود: البته در همان سال، وقتی آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کرد، ۱۳ عضو شورای امنیت آن را قاطعانه رد کردند و متعاقباً وقتی آن کشور تلاش کرد سازوکار ماشه را علیه ایران فعال کند، همان ۱۳ عضو شورا این اقدام آمریکا را رد کرده و اعلام کردند با خروج از برجام، آمریکا هرگونه حق استفاده از سازوکار ماشه را از دست داده و ادعای آن در این زمینه غیرمشروع بوده و فاقد هرگونه اثر قانونی، سیاسی یا عملی است.

سفیر کشورمان در ادامه گفت: ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است و در عمل سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد و از جمله باعث می‌شود ایران با استفاده از منابع مالی خود در خارج حتی قادر به واردات دارو نیز نباشد. 

وی افزود: اگرچه مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اولین گام برای ارزیابی درستی اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام است، ولی آزمایش اصلی و واقعی زمانی خواهد بود که بعد از راستی آزمایی ثابت شود آمریکا مسیر خود را تغییر داده، سیاست شکست خورده فشار حداکثری‌اش را کنار گذاشته و تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را متوقف کرده است.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام و ادامه مذاکرات در وین برای احیای برجام قرار است امروز (شنبه) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تداوم اشغال فلسطین و محاصره غیرانسانی غزه و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان و تخریب مدارس، منازل و بیمارستان‌ها در غزه در جنگ ۱۱ روزه اخیر، گفت: متأسفانه شورای امنیت فقط نظاره‌گر این وضعیت است.

وی همچنین از بی تفاوتی شورای امنیت در قبال اشغال بخش‌هایی از سوریه توسط آمریکا و عدم اقدام این نهاد در جلوگیری از کشتار و تخریب در یمن توسط اشغالگران انتقاد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول