اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا در سیاست‌های پدافند موشکی خود تجدید نظر می‌کند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت‌های موشکی چین، روسیه، ایران و کره شمالی خواستار تجدیدنظر پنتاگون در سیاست‌های پدافند موشکی شده است.

آمریکا در سیاست‌های پدافند موشکی خود تجدید نظر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در فناوری‌های موشکی چین، روسیه، ایران و کره شمالی گفته پنتاگون قصد دارد طی ماه‌های آینده در سیاست‌های پدافند موشکی خود تجدید نظر کند.

«لئونور تومرو»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در مسائل هسته‌ای و موشکی در جریان نشستی در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: «این بررسی‌ها، همسو با راهبرد دفاع ملی خواهد بود و به رویکرد پنتاگون در زمینه بازدارندگی یکپارچه کمک خواهد کرد.»

تومرو گفته برای این بررسی، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در پنتاگون از جمله آژانس دفاع موشکی انجام خواهد گرفت. 

وی گفت: «ما تهدیدها در فضای متغیر امنیتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم چطور می‌توانیم یک برنامه پدافند موشکی هم برای دفاع از سرزمینمان و هم در منطقه داشته باشیم.»

این بازبینی‌ها و بررسی‌ها بخشی از «راهبرد دفاع ملی» است که تومرو گفت باید تا قبل از ژانویه سال ۲۰۲۲ به اتمام برسند.

تومرو گفت این بازبینی برای حصول اطمینان از توانمندی‌های پدافندی ایالات متحده علیه موشک‌های قاره‌پیمای «کشورهای سرکش» ست. او گفت: «پدافند موشکی باید قادر به محافظت از ما در برابر حملات محدود توسط موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما باشد.»

حدود ۱۰ روز پیش آژانس دفاع موشکی ایالات متحده اعلام کرد که در جریان یک آزمایش، یک رزم‌ناو آمریکا در هدف گیری یک موشک بالستیک میان برد ناموفق عمل کرد.

 آژانس دفاع موشکی آمریکا در بیانیه‌ای روز ۹ خرداد اعلام کرد که هدف از این آزمایش نشان دادن توانایی یک کشتی جنگی مجهز به سامانه دفاعی «ایجیس» برای شناسایی، ردیابی و درگیری با یک هدف موشکی بالستیک با برد متوسط بود.

این آژانس بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که این سامانه دفاعی مستقر در رزم‌ناو موفق به رهگیری موشک نشد.

سپر دفاع موشکی یک سامانه دفاعی برابر موشک بالستیک است که توسط آمریکا به‌کار گرفته شده ‌است. این سامانه کشتی‌های جنگی را قادر می‌سازد تا موشک‌های بالستیک دشمن را منهدم کنند. در این سامانه از موشک‌هایی مانند «ریم-۶۷ استاندارد» ،  «ریم ۱۶۱ استاندارد ۳»  و «تاد»  استفاده شده‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول