اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توئیت تخت روانچی درباره پرداخت حق السهم ایران به سازمان ملل

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به پرداخت حق السهم ایران به این سازمان، بر لغو همه تحریم‌های غیرانسانی تأکید کرد.

توئیت تخت روانچی درباره پرداخت حق السهم ایران به سازمان ملل

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز (جمعه) در توئیتی با بیان این که تحریم‌های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دسترسی به دارو محروم نکرده، نوشت: این تحریم‌ها همچنین مانع پرداخت حق السهم معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده است.

وی افزود: سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی این موضوع، امروز اعلام کرد که حق السهم معوق را دریافت کرده است.

تخت روانچی تصریح کرد: اکنون همه تحریم‌های غیرانسانی باید برداشته شود.

 

 

به گزارش فارس، یک سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (جمعه) تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.

گفتنی است محمدجواد ظریف چندی پیش نامه ای در این خصوص به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشت. وزیر امور خارجه در این نامه با بیان این‌که ایران به تعهدات مالی خود در قبال سازمان ملل متعهد است، اعلام کرد: به محض اینکه شرایط تحمیلی برداشته شود، به تلاش‌های خود برای تسویه سهم مالی معوق ادامه می‌دهیم.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه هفته گذشته تهدید کرد که پنج کشور از جمله ایران در خطر از دست دادن حق رای خود در مجمع عمومی این سازمان هستند. وی تاخیر در پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل مطابق با ماده ۱۹ منشور ملل متحد را علت این مسئله عنوان کرده است. 

گفتنی است، ظریف همزمان با ارسال این نامه در توئیتی نوشته بود: در جهان «حقایق وارونه»، سازمان ملل ایران را به دلیل دیرکرد پرداخت، از حق رأی در مجمع عمومی محروم می‌سازد. آنچه در نظر نگرفته‌اند: تروریسم اقتصادی ایالات متحده از اینکه ایران پول خرید مواد غذایی را بدهد ممانعت کرده است، چه برسد به معوقات سازمان ملل. نامه من به آنتونیو گوترش: پی‌نوشت: ضمنا سازمان ملل می‌تواند حق السهم را از ۱۱۰ میلیون دلاری که ایالات متحده در راهزنی اخیرش به سرقت برده، بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول