اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مداخله‌ای در انتخابات شوراها نداشته‌ام/ امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی فرودگاه سمنان

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه در حوزه انتخابات شوراها هیچ‌گونه مداخله‌ای نداشته‌ام و تاکنون از فردی در این راستا حمایت نکرده‌ام، گفت: امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سمنان فراهم شد.

مداخله‌ای در انتخابات شوراها نداشته‌ام/ امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی فرودگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو عصر امروز در جمع مردم سمنان ضمن یادآوری پیام سال گذشته رهبر معظم انقلاب به مجلس اظهار کرد: رهبری در پیام خود نمایندگان مردم را مکلف کردند تا اقدامات خود را در حوزه بهبود وضع اقتصادی و فرهنگی سامان دهند.

 وی با اشاره نقش طبیبانه رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد و فرهنگ ما از بیماری‌های گوناگونی رنج می‌برند؛ بخشی از ثروت ملی در میان عده‌ای خاص دست به دست می‌شود؛ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی صرف واردات کالاهای غیرضروری می‌شود و ساختار بودجه‌ریزی ما دچار اشکالات اساسی است؛ در چنین شرایطی رئیس‌جمهور آینده باید به درمان این بیماری‌ها همت گمارد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تقبیح بیماری جناح‌زدگی و سیاست‌زدگی در سپهر سیاست و اجتماع ادامه داد: سیاسی‌بازی‌ها جامعه ما را به اسارت درآورده است و البته این سیاسی‌بازی‌ها منحصر به یک حزب و جناح نیست.

گلرو با اشاره به گلایه‌مندی مردم از مشکلات اقتصادی گفت: در شرایطی که مردم از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی رنج می‌برند، عده‌ای با سوءاستفاده‌ها، رانت‌خواری‌ها و فرصت‌طلبی‌ها شرایط را دشوارتر و مردم را آزرده‌خاطرتر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه درمان بیماری‌های اقتصادی در گرو انتخاب اصلح است، بیان کرد: ایران به رئیس‌جمهوری انقلابی نیاز دارد که راه‌حل مشکلات را در داخل کشور بجوید و با فساد و رانت مبارزه کند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه در مناظرات انتخاباتی اتفاق افتاد، خوشایند مردم نبود، افزود: مردم کارنامه نامزدهای انتخابات را ملاک قرار خواهند داد.

گلرو تصریح کرد: پس از ۲۲ سال فعالیت در داخل و خارج کشور به جرأت می‌گویم که ۸۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از سوء‌مدیریت داخلی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهور کارآمد عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید فردی ولایتمدار، مسلط به روزنه‌های فساد، مبرا از جناح‌بازی‌ها، بهره‌مند از مشورت نخبگان و معتقد به استفاده از ظرفیت جوانان باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در حوزه انتخابات شوراها هیچ‌گونه مداخله‌ای نداشته‌ام، گفت: من تاکنون از فردی در جریان انتخابات شوراها حمایت نکرده‌ام و امیدوارم مردم با بصیرت عمیقی که دارند، افرادی متعهد، متخصص و پاکدست را برگزینند تا با همدلی و همکاری بتوانیم شهر را توسعه دهیم.

گلرو با ابراز تأسف از عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه انتخابیه، اظهار کرد: امیدواری منتخبان مردم در شورا بتوانند به فرآیند توسعه سمنان شتاب بخشند.

وی با بیان اینکه تأمین آب موتور پیشران پیشرفت استان سمنان است، اضافه کرد: پروژه سد فینسک در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که با رایزنی این رقم را به ۸۶ میلیارد تومان رساندیم.

پارک اقتصاد دیجیتال سمنان افتتاح می‌شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته گام‌های مطلوبی برای تقویت دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری برداشته شده است، افزود: برای پارک علم و فناوری بودجه مطلوبی اخذ شده و پارک اقتصاد دیجیتال نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به‌زودی افتتاح می‌شود.

گلرو عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته کارخانه فناوری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سمنان و مراکز رشد نیز در مهدی‌شهر و سرخه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در خصوص دانشگاه فرزانگان کوشیدیم تا ردیف بودجه آن در ۱۴۰۰ مستقل بماند و درباره جلوگیری از ادغام این دانشگاه در دانشگاه سمنان رایزنی‌هایی با شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم انجام شد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش، روز گذشته در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به سمنان اعتباراتی اخذ شده است؛ پیش از این تفاهم‌نامه احداث دانشگاه جامع فرهنگیان منعقد شده و امیدوارم کلنگ‌زنی احداث این دانشگاه در زمینی ۶۰ هکتاری به‌زودی انجام شود.

گلرو ادامه داد: همچنین افزون بر این، تعداد دانشجویان و رشته‌ها با رایزنی‌های صورت‌گرفته افزایش یافته است.

صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان

وی گفت: در یک سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای ارتقای وضع فرودگاه سمنان صورت گرفت و در حال حاضر عملیات احداث مخزن سوخت فرودگاه در شرف آغاز است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در هفته گذشته پس از مدت‌ها پیگیری، موفق شدیم مجوز مرز هوایی را اخذ کنیم و بدین ترتیب امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سمنان فراهم شده است.

گلرو عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، کمک‌های مطلوبی را برای بیمارستان سوانح سوختگی و بخش سرطان اخذ کردیم که می‌تواند به ارائه خدماتی پایدار طی دهه‌های آینده منجر شود.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای صنعتی در حوزه انتخابیه به دلیل بی‌مسؤولیتی‌ها و مشکلات دیگر تعطیل شده‌اند، افزود: برای احیای صنعت تلاش کردیم و برخی از واحدهای صنعتی در شرف رهایی از رکود و تعطیلی قرار دارند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کوشیدیم تا پروژه‌های حوزه راه به‌ویژه پروژه جاده سمنان- فیروزکوه را به پیش برانیم؛ افزون بر این پیگیری‌هایی در خصوص پروژه بلوار سمنان- سرخه انجام شد و امیدواریم دولت فعال آتی این پروژه‌ها را به‌طور جدی مورد پیگیری قرار دهد.

گلرو گفت: کریدور سمنان- دیان- معلمان به عنوان کریدور شمال به جنوب در بودجه ۱۴۰۰ ردیف‌دار شده است و اجرایی شدن این پروژه در میان‌مدت دسترسی‌ها به شرق و جنوب کشور را تسهیل خواهد کرد.

پیگیری ازسرگیری مطالعات یک پروژه ۸۰ ساله

وی گفت: حدود ۸۰ سال قبل طرحی در رابطه با احداث خط آهن سمنان- ساری در دست مطالعه و اقدام بوده است و ما تلاش می‌کنیم که مطالعات این پروژه در ردیف بودجه سال آینده قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت‌گرفته در یک سال گذشته، پیگیری اخذ اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای احداث تالار مرکزی سمنان بود که منجر به کلنگ‌زنی این پروژه پس از سال‌ها انتظار شد.

گلرو بیان کرد: به‌منظور تکمیل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، با کمک شهرداری رایزنی‌هایی برای اخذ بودجه ۳۰ میلیارد تومانی صورت گرفت و به‌زودی اتوبوس‌ها وارد ناوگان شهری می‌شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در یک سال گذشته، اخذ موافقت وزارت نفت برای گازرسانی به تمامی روستاهای حوزه انتخابیه بود و عملیات اجرایی این اقدام به‌زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه مطلوبی برای تکمیل پوشش اینترنت روستاها اخذ شده است و دیگر نیازمندی‌های آنان مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

گلرو بیان کرد: روز گذشته شاهد سفر رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان امور عشایری به سمنان بودیم؛ آورده این سفر ۲۰ میلیارد تومان بود که به نحو مقتضی در حوزه عشایری و به‌ویژه در حوزه تأمین نهاده‌های دامی استان هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای بهسازی جاده نظامی سمنان نیز ۶ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است و امیدواریم با پیگیری نهادهای مسؤول، بخشی از اشکالات این جاده خطرآفرین رفع شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول