اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار موتور سیکلت بمب‌گذاری‌شده در جنوب یمن؛ 28 تن کشته و زخمی شدند

رسانه‌‌های خبری گزارش دادند که در پی انفجار موتور سیکلتی بمب‌گذاری‌شده در جنوب این کشور، 8 تن کشته و 20 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انفجار موتور سیکلت بمب‌گذاری‌شده در جنوب یمن؛ 28 تن کشته و زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی یمنی، بعدازظهر امروز (جمعه)، از انفجار یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در مرکز شهر زنجبار در استان ابین (جنوب یمن)‌ خبر دادند.

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» به نقل از منابع محلی در این خصوص گزارش داد که این موتور سیکلت بمب‌گذاری شده، ظهر امروز، در کنار یک کامیون شبه‌نظامیان در زنجبار منفجر شده است.

 

 

بر اساس گزارش منابع مذکور، شبه‌نظامیان سوار بر کامیون یادشده، از نیروهای گروه موسوم به «الحزام الامنی» (کمبرند امنیتی) وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) از نیروهای وابسته به امارات متحده عربی بوده‌اند.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی-شبه نظامی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تأسیس شد و ریاست این شورا را همانطور که اشاره شد،‌ عیدروس الزبیدی بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است که پیشتر، پست استانداری یمن را بر عهده داشته است.

ساعتی بعد، شبکه «الحدث»‌ گزارش داد که در پی این انفجار، هشت تن کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

المشهد الیمنی خاطر نشان کرد که بخش‌های مختلفی از استان ابین تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب قرار دارد و  شاهد بی‌ثباتی امنیتی است.

امارات و عربستان سعودی که از ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکر کشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال گذشته در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول