اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تخلفات پرتکرار مسافربرهای شخصی

معضل مسافربرهای شخصی که در محورهای برون شهری فعالیت می کنند همچنان پابرجاست و این موضوع علاوه بر این که موجب نارضایتی رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری که با مجوز فعالیت می کنند، شده است، خطر احتمال آلوده شدن مسافران به ویروس کرونا به دلیل رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی برخی مسافربرهای شخصی را افزایش و این بیماری را گسترش می دهد.

تخلفات پرتکرار مسافربرهای شخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کافی است به مبادی ورودی شهرستان های استان سری بزنیم، فعالیت مسافربرهای شخصی را می بینیم که یا منتظر تکمیل ظرفیت خودرو هستند یا این که تخته گاز از شهرستان دیگری از راه رسیده اند تا مسافران بعدی را سوار کنند و دوباره راهی جاده شوند؛ گویا برخی مسافران و رانندگان با ماسک غریبه اند و از کرونا واهمه ای ندارند.

یکی از شهروندان که در حال سوار شدن در یک خودروی شخصی است که در محور بیرجند - مشهد فعالیت می کند، با بیان این که نمی تواند منتظر بماند تا ظرفیت سواری کرایه تکمیل شود، افزود: کار مهمی برایم پیش آمده است و مجبورم خودم را هر چه زودتر به مشهد برسانم بنابراین مشکلاتی را که ممکن است از طریق سفر با مسافربر شخصی برایم ایجاد شود، به جان می خرم.

وی در کنار ۲ مسافری که در صندلی پشت نشسته اند، می نشیند و خودرو با ۵ سرنشین حرکت می کند، یکی از سرنشینان ماسک نزده است و نشستن مسافران در کنار یکدیگر در محیطی کوچک آن هم در مدت طولانی احتمال ابتلا به کرونا را زیاد می کند.

راننده ای که در محور بیرجند - نهبندان مشغول فعالیت است، در این خصوص می گوید: مسافربرهایی که دارای مجوز هستند هزینه هایی را برای فعالیت شان پرداخت می کنند اما مسافربرهای شخصی بدون این که هزینه ای پرداخت کنند برای سوار کردن مسافران کمین می کنند و این کار موجب ایجاد بگو مگو و گاهی درگیری بین مسافران و رانندگان می شود.

در همین خصوص معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با تاکید بر این که فعالیت مسافربرهای شخصی در کشور و استان به معضل تبدیل شده است، گفت: از آن جایی که مسافربرهای شخصی تحت پوشش هیچ نهاد و دستگاهی نیستند هر کاری که دل شان بخواهد انجام می دهند و برخی از آن ها تخلفات زیادی را مرتکب می شوند، به ویژه اکنون که رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل شرایط کرونایی مورد توجه است.

وی افزود: طبق ردیف ۲۰۳ تخلفات راهنمایی و رانندگی هر گونه جا به جایی مسافران توسط ناوگان پلاک سفید یا شخصی ممنوع و جریمه آن مشخص است مگر این که اجازه سازمان راهداری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشتر خودروهایی که به شکل غیرقانونی مسافرها را جا به جا می کنند پراید و برای جاده غیرایمن هستند و مورد تایید کارشناسان نیستند، ضمن این که ممکن است رانندگان آن ها مشکلاتی داشته باشند.

وی یادآور شد: تنها موردی که مانع فعالیت مسافربرهای شخصی می شود، توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول