اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت اسیر یمنی زیر شکنجه نیروهای ائتلاف سعودی در مارب

کمیته امور اسرای یمنی با اعلام شهادت یک اسیر یمنی زیر شکنجه نیروهای ائتلاف سعودی در مارب نهادهای بین المللی را در قبال حفظ جان اسرا مسئول دانست.

شهادت اسیر یمنی زیر شکنجه نیروهای ائتلاف سعودی در مارب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته امور اسرای یمن اعلام کرد که «عمر ادریس حسن ادریس» از اهالی استان البیضاء یمن به دست مزدوران یمنی به شهادت رسید.

به گزارش شبکه المسیره، این کمیته گفت: حسن ادریس در یکی از زندان‌های مارب توسط مزدوران ائتلاف سعودی تا حد مرگ شکنجه شد و جان باخت.

در بیانیه کمیته امور اسرای یمن  آمده است: ما جنایت قتل ادریس را محکوم می‌کنیم و نیروهای متجاوز و مزدوران آنها را از نظر اخلاقی و قانونی در قبال این جرم و دیگر جرایم مشابه آن مسئول می‌دانیم.

کمیته امور اسرای یمنی از نهادهای محلی و بین المللی خواست این جرایم را محکوم کرده و به مسئولیت خود در حفاظت از جان همه اسرا عمل کند.

 عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اسرای یمن نیز به تازگی تاکید کرد که رکود به وجود آمده در پرونده مبادله اسرا به علت سر باز زدن متجاوزان و مزدوران آن‌ها از ورود به تبادل فراگیر اسرا بوده است.

طبق اظهارات المرتضی، متجاوزان در روند اجرای توافقاتی که با نظارت سازمان ملل متحد منعقد شده کارشکنی می‌کنند.

او همچنین اشاره کرده بود که رژیم سعودی از فرایند تبادل اسرا که به کمک میانجی‌های محلی انجام می‌شود، جلوگیری کرده و سازمان ملل نیز نتوانسته برای نزدیک کردن نقطه‌نظرات به یکدیگر راه‌حل یا پیشنهادی ارائه کند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول