اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر آموزش و پرورش: همه مردم ایران مدرسه‌ساز شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح «آجر به آجر» درصدد هستیم تا همه مردم ایران مدرسه‌ساز شوند.

وزیر آموزش و پرورش: همه مردم ایران مدرسه‌ساز شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در آیین افتتاح دبیرستان دوره اول شهید دکتر مصطفی چمران در شهرک مهر سمنان اظهار کرد: هیچ بنایی رفیع‌تر از مدرسه نیست؛ بسیاری افتتاح‌های باشکوه در کشور صورت می‌گیرد اما عظیم‌تر و باشکوه‌تر از افتتاح مدرسه وجود ندارد.

او افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در باب مکان‌ها، از مسجد سخن گفته که به‌نوعی می‌توان گفت کاربرد مساجد نیز در راستای تعلیم و تربیت است و در واقع، می‌توان از این جهت به جایگاه رفیع و والای مکان‌های تعلیم و تربیت و آموزشی از جمله مدرسه پی برد.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: هر بنایی غیر از مکان آموزشی برای خدمت به انسان و تسهیل در امور زندگی او احداث و در اختیار قرار می‌گیرد؛ اما مکان‌ها و بناهای آموزشی همچون مدارس، بناهایی هستند که با نفس و جان انسان سروکار دارند و انسان در این مکان‌ها هویت پیدا می‌کند و به‌نوعی فرهنگ و آبادانی جامعه از آن ریشه می‌گیرد.

او تصریح کرد: کسانی که خداوند به آنها این نعمت را عطا کرده که ثروت، عمر و سرمایه خود را در کار شریف مدرسه‌سازی صرف کنند، باید شکرگزار خداوند متعال باشند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در طرح «آجر به آجر» درصدد بودیم تا همه مردم ایران مدرسه‌ساز شوند؛ زیرا کسانی که در این امر اهتمام می‌کنند، توجه بیشتری به بحث آموزش داشته و طبیعتاً می‌توان گفت پیوند میان خانه و مدرسه در پرتو مشارکت مردم در مدرسه‌سازی شکل می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آمارها و اطلاعات مطلوب و ارزنده‌ای توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استان ارائه شد که بسیار ارزنده است، تأکید کرد: پروژه‌هایی از این نوع مدارس، کمتر در دوره‌های سه ساله به بهره‌برداری می‌رسند؛ افتتاح و بهره‌برداری از این مجتمع آموزشی تنها پس از گذشت حدود سه سال، یعنی کلنگ‌زنی در سال ۹۶ و افتتاح و بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰، امری بسیار ارزشمند است.

تعلیم و تربیت با شور و هیجان ادامه پیدا کرد

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در یک سال و نیم گذشته به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، شاهد فضای سرد و بی‌روحی در کلاس‌های درس در کشور و استان بودیم.

او گفت: تلاش‌هایی ارزشمندی صورت گرفت و تعلیم و تربیت و آموزش هیچ‌گاه تعطیل نشد و با استفاده از سایر ابزارها و امکانات، دانش‌آموزان با شور و هیجان در حال کسب علم و دانش هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی، خیر مدرسه‌ساز کشور افزود: عزیزان خیری که در ساخت مدارس و اماکنی که بتواند پذیرای دانش‌آموزان عزیزمان باشند، گام برداشته و تلاش می‌کنند، انسان‌هایی بزرگ و ارزشمند بوده و از تمام تلاش‌های آنان تقدیر می‌شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه مشاهده کلاس‌های درس خالی برای امثال بنده که تجربه تدریس داشته‌ام بسیار متأثرکننده است، ابراز امیدواری کرد: به‌حق خون شهدا و زحمات شما عزیزان مسؤول و خیر، این بیماری برچیده شود تا مجدداً صدای شادی و هلهله دانش‌آموزان را در تک‌تک کلاس‌های درس این مرزوبوم شاهد باشیم و با گوش جان بشنویم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول