اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دست‌مان را روی زانوی خودمان بگذاریم مشکلات قابل حل است/آیت‌الله رئیسی به مدیران کارآمد باور دارد

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا گفت: ما از تحریم‌ها استقبال نمی‌کنیم اما باید بدانیم راه حل رفع مشکلات این است که دست‌مان را به زانوی خودمان بگیریم و با توانمندی مشکلات را حل کنیم.

دست‌مان را روی زانوی خودمان بگذاریم مشکلات قابل حل است/آیت‌الله رئیسی به مدیران کارآمد باور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید محمد عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم مازندران حامیان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در بوستان ولایت ساری برگزار شد، اظهار کرد: دیار علویان دیار بزرگانی همچون شیخ فضل‌الله نوری، علامه حسن‌زاده، آیت‌الله جوادی آملی و سایر بزرگان است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان پشت چهره سرسبز استان پنهان شده است، گفت: امروز مازندران در بحث اشتغال جوانان و معیشت مردم مشکل دارد، همچنین در بخش کشاورزی، دامپروری بهره‌وری از جنگل و دریا، ترانزیت، دریا و غیره ظرفیت‌های زیادی دارد ولی سوال اینجاست که چرا مردم این همه مشکلات دارند و این مسائل معیشتی مردم مرتبط با چیست!

*مشکلات ناشی از نوع تفکر و عملکرد مسؤولان است

سعید محمد تصریح کرد: بنده از نزدیک با مسائل این کشور دست و پنجه نرم کردم، مشکلات ناشی از نوع تفکر و عملکرد مسؤولان است، امام راحل بر اساس تکیه بر مردم قیام کرد با مردم بود بعد هشت سال دفاع مقدس را راهبردی کرد و به سرانجام رساند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: امام راحل یک موی کوخنشینان را به کاخ‌‌نشینان نمی‌داد و از گفتمان جنگ بین فقر و غنا پرده برداشت، ولی ریل‌گذاری کشور به غلط خارج از تفکر اصلی امام با تفکر لیبرالی و غرب‌زده  رقم خورد.

حامی آیت‌الله رئیسی بیان کرد: من کاری به احزاب و دوقطبی‌ها ندارم چرا که با هر طیفی کار کردیم و با شعار فراجناحی وارد عمل شدیم، چون ما می‌دانیم دوقطبی‌سازی برای کشور مضرر است نه اصول‌گرایان و نه اصلاح‌طلبان خروجی مشخصی برای مردم نداشتند.

وی با بیان اینکه ما یک تفکر اسلام ناب داریم، تاکید کرد: مردم باید براساس این تفکر حرکت کنند، اقتصاد ما باید مردم‌نهاد شود، باید مدیران در بین مردم حضور پیدا کنند درددل آنها را بشنوند و در جهت حل آنها قدم بردارند.

محمد یادآور شد: تفکر بعدی مبتنی بر منفعت‌طلبی است افراد وقتی در مقامی قرار می‌گیرند به فکر خودشان و خانواده‌های‌شان افتاده و تفکر مبتنی بر رانت‌خواری و بی‌عدالتی، مبتنی بر توزیع ناعادلانه ثروت، تفکری که در آن تعرض به بیت‌المال صورت می‌گیرد را در پیش می‌گیرند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اعلام کرد: ما به‌جای خصوصی‌سازی شاهد اختصاصی‌سازی بودیم تمامی کارخانجات ارزشمند کشور را چوب حراج زدند به یک عده خاص دادند کارگران تعدیل نیرو کردند و کارخانه‌ها از هم پاشید، تفکر مبتنی بر پدیده شوم آقازاده‌ها، تفکر مبتنی بر ژن‌های خوب نیز وجود دارد، ما یک عده آقازاده داریم که امروز خون مردم را در شیشه کرده و بی‌احترامی می‌کنند.

*آقازاده واقعی کیست! 

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به خاطره‌ای از شهید صادق مکتبی از مازندران از او به‌عنوان یک آقازاده واقعی یاد کرد و گفت: این شهید در کربلای ۵ به پدرش اجازه مرخصی نداد که به دیدار مادرش برود، بعد شهید شد پدرش با پیکر شهیدش به شهرش بازگشت مادرش هم به رحمت خدا رفت، ما این پدیده را با نام آقازاده می‌شناسیم نه آن افرادی که گرین‌کارت دارند در خارج زندگی می‌کنند و پدران‌شان آماده هستند که به آنها ملحق شوند.

وی ادامه داد: ما مدیریت انقلابی را در مقابل غیرانقلابی داریم، مدیران ما دو دسته هستند یا خادم به ملت یا خائن به ملت! جالب است امروز مردم ما از این رفتار کارگزاران گلایه دارند که نسبت به نظام و انقلاب نیست، متاسفانه عده‌ای می‌گویند مردم ما قشر خاکستری شدند این‌گونه نیست.

محمد یادآود شد: ما امروز به‌دنبال سرمایه‌های اجتماعی نظام هستیم مردم باید مجدد ایمان صداقت و اخلاصی را که در شهید رجایی دیدند را ببینند، ولی مردم مشکلات شدید اقتصادی داشته و نیاز به تکیه‌گاه و پناهگاه دارند، نظارت از داخل ماشین به درد مردم ما نمی‌خورد! وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که باید دست به دست هم مشکلات حل شود.

*نتیجه روابط بین‌المللی چه بود!

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: برخی گفتند باید روابط بین‌الملل را درست کنیم ولی نتیجه‌اش را داریم می‌بینیم، آمریکا نظام سلطه در جهان ۵ درصد انرژی دنیا را دارد ولی مصرف ۲۵ درصد انرژی را به خود اختصاص داده پس او هیچ‌گاه نمی‌گذارد آب خوش از گلوی کسی بالا برود، دیدید چگونه به گاوهای شیرده بی‌احترامی می‌کند.

این مسؤول تاکید کرد: ما یا باید مقابل نظام سلطه بایستیم و دست‌مان را روی زانوی خود بگیریم و آینده خوبی را برای فرزندان رقم بزنیم یا در مقابل نظام سلطه تعظیم کنیم، دار و ندار و اعتقادمان را بدهیم قطعا ایرانی راه اول را انتخاب خواهد کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد مشکلات مختلف ناشی از تفکرات غرب‌زده هستیم، اگر کارگزاران بخواهند در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند نه منابع می‌خواهد نه چیزی! سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سوبسید در بحث انرژی برای چهار یا پنج قلم انرژی پرداخت می‌شود اما استفاده را دهک‌های بالای جامعه که ۱۳ و نیم برابر بیشتر از سوخت استفاده می‌کنند می‌برند.

محمد در ادامه بیان کرد: آن دهک پایین که حتی خودرو هم ندارند کمتر مصرف می‌کنند، ما می‌گوییم عدالت را رعایت کنید! امروز در بخش مسکن مردم ما گرفتار هستند بیش از هشت سال است که ساخت مسکن در کشور متوقف شد با وجود اینکه دولت موظف است در این بخش تلاش کند می‌گوید این کار، مردمی است و امروز شاهد این هستیم که جوانان ما بعد از ۳۰ سال کار کردند شاید بتوانند یک خانه اجاره کنند پیرو همین موضوع ازدواج جوانان به عقب می‌افتد.

*از کاهش وضعیت موالید تا اختلال در تولید

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اعلام کرد: وضعیت موالید را ببینید در  سال گذشته تولد نوزادان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید، تا جایی که سال ۱۴۰۵ جمعیت کشور پیر می‌شود، همچنین وضعیت تولید در کشور مختل شده است، وقتی رشد نقدینگی در تولید بالا باشد تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند ولی اینطور نیست.

حامی آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: بانک‌ها روزانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بابت کار نکرده با تشکیلات ربوی و نزولی خلق پول انجام می‌دهند، در حالی که قرار شده بود سود سپرده‌ها را کاهش بدهند اندکی کاهش دادند اما در بورس صندوق سپرده ثابت با سود بیشتر باز کرده و مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: مالیات‌ها امروز از تولیدکننده و حقوق‌بگیر کسر می‌شود، دلالان در بازارهای کاذب یک ریال مالیات نمی‌دهند، طرف ۱۰ هزار واحد مسکونی دارد به‌عنوان کالای سرمایه‌ای برای افزایش قیمت نگه داشته‌، کافی است کاری کنیم تا مجبور شود بجای نگهداری آن را عرضه کند.

محمد بیان کرد: الان فضای جدید برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کنیم، با فعال شدن ساخت مسکن بیش از ۱۱۰ رشته کاری و ۷۰۰ شغل ایجاد می‌شود، سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود ولی اینطور نیست، بورس را ببینید به چه وضعیتی درآمد ابتدا فراخوان دادند مردم‌ را فریب دادند بعد منابع‌شان را به مردم فروختند تا جایی که بیش از ۵۵ میلیون کد بورسی ایجاد شد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اضافه کرد: دولت از بورس چندین هزار میلیارد تومان برداشت کرد و بعد به یکباره بورس را رها کرد و ارزش سهام مردم به شدت افت کرد! انعکاس این موارد تبدیل به آمار بالای فقر و طلاق می‌شود، در سال گذشته از هر سه ازدواج یک طلاق داشتیم عده‌ای می‌گویند دز مشکلات فرهنگی است ولی بررسی شد این‌ها همه ریشه اقتصادی دارد.

*کدهای غلط را دریافت نکنید

وی یادآور شد: وقتی دخل و خرج کشاورزان به هم نخواند کشت و زرع را رها می‌کند و به حاشیه‌نشینی روی می‌آورد، ۱۹ میلیون نفر امروز در حاشیه‌نشینی با مشکلات فرهنگی، آموزشی و درمانی بدون کمترین امکانات زندگی می‌کنند، ما می‌خواهیم از مردم مراقبت کنیم تا افراد کدهای غلط به شما ندهند امروز مسوولان با وقاهت تمام حتی پاسخگو نیستند و کدهای غلط می‌دهند فرافکنی می‌کنند مسیر را سمت موضوعات فرعی کج می‌کنند.

وی گفت: افراد می‌گویند پیامک برای بانوان آمده که حجابتان مشکل دارد الان واقعا مشکل مردم این پیامک‌ها است؟ اینها کنسرت را مطرح می‌کنند تا ذهن شما از کرسنت دور باشد، در عرصه بین‌الملل شاهد هستید بیش از هشت سال کشور ما گرفتار پدیده برجام است گفتند باید برویم تعامل برقرار کنید  ولی مقام رهبری ۹ سرفصل ارائه دادند گفتند اگر در توافق‌نامه ذکر نشود آسیب ایجاد می‌کند تا جایی که سفره مردم گرفتار برجام شد.

*دست‌مان را روی زانوی خودمان بگذاریم حل است

محمد اعلام کرد: این روزها در یک کار تبلیغاتی در انتخابات امتیازاتی می‌دهند تا مسئله را حل کنند اما مطمئن باشید این‌ها هیچ وقت نخواهند گذاشت تحریم‌ها برداشته شود تا اینکه کشور از داخل فروپاشیده شود، ما از تحریم‌ها استقبال نمی‌کنیم اما باید بدانیم راه حل برداشتن این است که دستمان را به زانوی خودمان بگیریم و با توانمندی مشکلات را حل کنیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: قرار بود بنزین تحریم شود بیش از ۵۰ درصدش وارداتی بود ولی بعد از اینکه فرزندان ما در ستاره خلیج فارس دست را بر زانوی خود گذاشتند در همین دوره تحریم درآمد ارزی برای کشور ایجاد شد،بحث ما همین تفاوت دیدگاه‌ها و لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی است، از نظر رهبر باید تفکر و نگاه جوان‌گرایی اتفاق بی‌افتد راه حل مشکلات کشور در آن سوی مرزها نیست.

این مسؤول تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از نخبگان مسیر شایسته‌سالاری جوانان و برنامه‌های مبتنی بر بوم استان‌ها و شکوفا کردن ظرفیت استان‌ها حرکت جهادی و انقلابی را طی ۴ سال آینده رقم بزنیم ریل اقتصادی کشور تغییر پیدا کند، در همین استان توانمندی‌ها شکوفا شود در بخش صنایع استان صنعت ضعیف است باید در بخش صنایع کوچک و متوسط بدون آسیب به استان و زنجیره ارزش فعالیت‌های اصلی استان را تکمیل کند تا خلق ثروت داشته باشد.

وی اظهار کرد: کل مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط با مشوق‌هایی از سوی دولت قابل اتمام است، عموم بنگاه‌های اقتصادی امروز نیازمند سرمایه در گردش هستند اما بانک‌ها همکاری نمی‌کنند، چگونه ۱۱ نفر ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و پس هم نمی‌دهند! امروز با همین‌ نگاه عدالت‌محور و اقتصاد مردم‌محور می‌شود خیلی از مشکلات کشور را حل کرد‌.

*فقدان برنامه جامع و غفلت از ظرفیت‌های استان مازندران

محمد گفت: در مازندران فقدان یک برنامه جامع در بخش توسعه کشاورزی مبتنی بر تکمیل زنجیره ارزش برای کشاورز، نیاز به صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی، سردخانه و انبارداری و کمک به کشاورزی برای توزیع عادلانه و صادرات وجود دارد، اینجا است که می‌گوییم دولت وظیفه خود را انجام نداده استان امروز مشکل خرده مالکی زمین‌های کشاورزی با تجمیع قابل حل است و دولت می‌تواند حل مسئله کند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: در مازندران  بخش بندرامیرآباد که امکان ترانزیت شمال به جنوب و ارتباط با قفقاز را دارد مورد غفلت واقع شده، بخش گردشگری در استان نیازمند ایجاد چهارچوب‌ها است، مردم استان نباید از گردشگری آسیب بینند نگرانی‌هایی که در دفع غیراصولی و بهداشتی پسماندها وجود دارد قابل حل است.

وی یادآور شد: امروز نقطه عطف انقلاب است مردم همه جور مدیریت‌ها را دیدند و باید انتخاب کنند آیا تفکر مبتنی بر مردم یا تفکر مبتنی بر غرب را مطالبه می‌کنند، این روزها شب‌های قدر انقلاب است مردم باید بیدار و هوشیار باشند، رهبر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می‌خواهد، امروز وقت قهر کردن نیست‌.

محمد بیان کرد: دولت سیزدهم هم با گرفتاری‌های زیادی روبرو است و هم باید کارهای بزرگی انجام بدهد مردم باید به شاخص‌های رهبری رجوع کنند، کسی که براساس نظر مردم تنظیم کرده و توجه به ضعفا داشته باشد دوقطبی ایجاد نکند و حتی در زمان صلح هم به دشمن سوظن داشته باشد را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: توصیه‌ام به مردم این است که مراقبت کنید با چشم باز و بصیرت انتخاب کنید، شهید سلیمانی جامعه‌ای را سالم می‌دانست که که کارگزاران آن سالم باشند، برطبق بررسی‌ها نسبت به عرصه کاندیداهای محترم، فردی که بیشترین تطابق را با این شاخصه‌ها و مقام رهبری دارد آیت‌الله رئیسی است.

* با بصیرت کامل انتخاب کنید

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا گفت: درخواست من این است که با بصیرت کامل مردم اعتماد کرده و به این سید بزرگوار رای بدهند، دیدید که چقدر به دنبال تخریبش هستند و حرف‌های نامربوطی را مطرح می‌کنند اما مردم ما بیدارتر از این هستند که با حرف‌های سطح پایین بخواهند انتخاب کنند پس با چشمان باز انتخاب کنیم در ۲۸ خرداد ماه با مشارکت حداکثری شاهد پیروی آیت‌الله رئیسی خواهیم بود.

*از نگاه آیت‌الله رئیسی مدیران کارآمد حلقه مفقوده کشور هستند

همچنین منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و قائم مقام ستاد آیت‌الله رئیسی در مازندران، ضمن خیر مقدم به آقای سعید محمد و ستاد مردمی همیاران انقلاب استان مازندران، اظهار کرد: آن چیزی آیت‌الله  رئیسی باور دارد این است که کشور ما منابع، امکانات کم ندارد حلقه مفقوده مدیر کارآمد است.

زارعی افزود: مدیر کارآمد مدیری است که می‌تواند در میدان و عرصه کار کند، مدیریت جهادی جنگ را به آزادی رساند و انقلاب را تصویب کرد، دکتر سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا است اقدامات خوبی انجام داد ما امروز به یک مدیر میدانی نیاز داریم.

وی از آیت‌الله رئیسی به‌عنوان مدیر میدانی یاد کرد و گفت: تاکنون مدیران در اتاق نشسته بودند ولی آقای رئیسی بیش از ۲ هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کردند بعد در مناظره به او می‌گویند شما چکار دارید این کار را انجام دهید!

این مسؤول در خصوص مازندران گفت: دریا، جنگل زمین‌های کشاورزی و نخبگان دارد ما در مازندران مغفول مانده، بیش از ۱۸ هزار مهندس کشاورزی بیکار در استان کشاورزی داریم ولی وضع را ببینید حل این موضوعات مدیریت میدانی می‌خواهد، ما۴۸۰ کیلومتر ساحل داریم هنوز نتوانستیم ۱۰۰ شغل ایجاد کنیم، وضعیت راه‌ها را ببینید در حالی که به ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر خدمات می‌دهیم. 

وی گفت: از نظر مقام رهبری مشکل لاینحلی وجود ندارد مدیریت انقلابی می‌خواهد ما با مشارکت حداکثری در اداره کشور به نانزد اصلیمان رای خواهیم داد، جوانان دکتر سعید را به این خاطر دوست دارند که در میدان عمل هستند، چرا مرم  برای سردار آن‌گونه گریه کردند و وارد میدان شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول