اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آسمانی صاف و آفتابی در اغلب شهرها تا 5 روز آینده/گرمای هوا بیشتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در روزهای آینده دما در اغلب نقاط کشور افزایش می یابد.

آسمانی صاف و آفتابی در اغلب شهرها تا 5 روز آینده/گرمای هوا بیشتر می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده کماکان آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این مدت در برخی مناطق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال‌غرب کشور و شمال کشور بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: در روزهای آینده به سبب وقوع جریان گرم و مرطوب جنوبی و همراهی لایه‌های میانی جو، در ارتفاعات و جنوب کرمان، ارتفاعات و شرق هرمزگان، همچنین جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روزهای آینده افزایش دما در اغلب نقاط کشور به صورت مداوم اما کُند پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: از اواسط هفته آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه هفته آینده در شمال‌غرب و غرب کشور 4 تا 7 درجه افزایش دما خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در پنج روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان خصوصاً زابل و برخی مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 3 روز آینده در بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط موجب بروز گرد و خاک و غبارآلود شدن هوا می‌شود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 24 درجه خواهد بود. 

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها تاکنون گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 18 خرداد امسال 129.6 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 276.4 میلیمتر بود که بارش سال جاری 53.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول