اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

لیست شورای شهر ششم با نظر مردم بسته شد/ گران کردن بلیت مترو در شورای شهر فعلی منطقی است

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده اگر شخصاً در لیست انتخاب کردن دخیل بودم، ممکن بود چند نفر دیگر را در لیست فعلی تغییر می‌دادم و بیشتر از افراد معمار و شهرساز استفاده می‌کردم اما وقتی کار تشکیلاتی می‌کنیم احترام به جمع می‌گذاریم و نظر جمع اولویت دارد.

لیست شورای شهر ششم با نظر مردم بسته شد/ گران کردن بلیت مترو در شورای شهر فعلی منطقی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه تبادل با موضوع فهرست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران با حضور مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در شبکه اینترنتی آرا برگزار شد. 

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در این برنامه اظهار کرد: در حال حاضر هزینه‌‌ خاصی برای شورای ائتلاف نکردیم و افراد معمولا پس از انتخاب شدن در انتخابات کمک‌هایی به شورای ائتلاف می‌کنند. 

وی افزود: ۲۱ اسم منتشر شده مربوط به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حدود ۹۰ هزار نفر که در فضای مجازی ثبت‌نام کرده‌اند استخراج شده است و مردم آنان را انتخاب کرده‌اند. شورای ائتلاف از احزاب مختلف و گروه‌های دانشجویی و جهادی تشکیل شده است و سازوکار مناسبی برای رسیدن به ۲۱ نفر دنبال شد. 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بنده اگر شخصاً در لیست انتخاب کردن دخیل بودم، ممکن بود چند نفر دیگر را در لیست فعلی تغییر می‌دادم و بیشتر از افراد معمار و شهرساز استفاده می‌کردم. اما وقتی کار تشکیلاتی می‌کنیم احترام به جمع می‌گذاریم و نظر جمع اولویت دارد. 

چمران گفت: فهرست ۲۱ نفره شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران اعم از مهدی چمران، احمد صادقی، پرویز سروری، جعفر بندی‌شربیانی، تشکری هاشمی، حبیب کاشانی، آقامیری، زهرا شمس احسان، سوده نجفی، سیداحمد علوی، علی‌اصغر قائمی، علیرضا نادعلی، محمد آخوندی، مهدی اقراریان، مهدی بابایی، مهدی پیرهادی، مهدی عباسی، میثم مظفر، ناصر امانی، نرجس سلیمانی، نرگس معدنی‌پور است. 

وی ادامه داد: آقامیری از روحانیون باسابقه است که از قدیم در شورای ائتلاف با ما بوده و حضور یک نفر روحانی از میان ۲۱ نفره خوب است. مهدی پیرهادی کسی است که برادر او در مجلس است و ۱۴ سال سابقه کار فرهنگی در شهرداری دارد.

سوده نجفی نیز اندیشکده حکمرانی در مسائل شهری را طراحی کرده و فعالیت‌های خوبی در این راستا دارد. اقراریان معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است و کارهای خوبی انجام داده است و سایر عزیزان نیز سوابق خوبی در حوزه شهری، فرهنگی و... دارند. 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: همیشه کمبود منابع مالی در شورای شهر اسبق تهران داشتیم و آخرین درآمد ما بر اساس سال ۹۶، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بود که کم محسوب می‌شود. همچنین پروژه‌های شورای شهر در دوره ما اعم از بزرگراه امام علی (ع)، تونل توحید و... نمایشی نبود و شهرفروشی در دوره چهارم شورای شهر وجود نداشت. 

چمران گفت: برخی از شهرداران متخلف مناطق تهران در شورای شهر چهارم‌ را به دادگستری معرفی کردیم و به پرونده آنان رسیدگی شد. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای شهر تهران ۶۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و خوب نیست. بهره روی بهره نباید باشد. ما در دوره چهارم استفاده صحیح از وام می‌کردیم. همچنین در حال حاضر شورای شهر تهران می‌گوید که برای ساخت واگن مترو حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد اما ما با ۵۰ میلیارد تومان ساختیم. 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری در زمان قالیباف، به مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و... کمک می‌کرد و کار مشترک با این نهادها می‌کرد که خوب بود و توسعه بزرگراه‌ها کار خوبی بود که در آن زمان صورت گرفت.

همچنین در دو سال آخر دولت فعلی و دولت قبلی یک اتوبوس از طریق دولت به شهرداری نیامد. ما در دوره چهارم شورای شهر، هزار دستگاه اتوبوس در سال ۸۶ اضافه کردیم که البته این مقدار در سال‌های بعد کاسته شد. 

چمران گفت: در اوایل دهه ۸۰ که وارد شورای شهر شدیم، خدمت رهبر انقلاب رسیدیم و ایشان فرمودند که رایحه خوش خدمت در شهر استشمام می‌شود. از جمله کارهای خوب و مثبت در آن زمان می‌توان به تکمیل تونل رسالت، آغاز ساخت برج میلاد و... اشاره کرد. 
وی ادامه داد: فردی بود که از شهرداری به ریاست جمهوری رفت اما با ما همکاری نمی‌کرد و با شهردار تهران روابط خوبی نداشت! امیدوارم در شورای شهر ششم اگر رای بیاوریم بتوانیم شاهد دولتی باشیم که با ما همکاری خوبی داشته باشد. 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه گفته می‌شود هزینه مترو و اتوبوس چرا گران شده است، باید بگویم که هزینه روزمره کارکنان و مخارج مترو کم نیست و گران کردن بلیت مترو و... در شورای شهر فعلی منطقی است.

چمران خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات شورای شهر رای بیاوریم تمام تلاش خود را مصروف می‌کنیم که کارهایی انجام دهیم تا زندگی مردم تهران موثر باشد و آرامش روانی در این شهر حاکم شود. همچنین سعی می‌کنیم که بزرگراه یادگار امام‌ را تکمیل کنیم. 

وی ادامه داد: برای انتخاب شهردار تهران، تعدادی اسامی اعم از افراد خوب و شاخص در فضای مجازی اعلام شده است اما ما تصمیم نداریم که در شرایط فعلی اسامی گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران را اعلام کنیم. در واقع این حق را برای شورای شهر تهران قائل هستیم که پس از رای آوردن توسط مردم بنشینند و شهردار را انتخاب کنند. 

همچنین مصطفی صادقی، سردبیر فردانیوز و پیام مومنی، کارشناس حوزه شهری در این برنامه به ارائه توضیحاتی درباره مسائل شهری و انتقاداتی به شورای شهر فعلی پرداختند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول