اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

آیت الله رئیسی: دولت ما خدمتگزار خواهد بود؛ نه منت‌گذار

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود و ان‌شاالله دولت خدمتگزار خواهد بود، گفت: در مدت کوتاه حضور در دستگاه قضا، به قدر تمام روسای قوه قضائیه بعد انقلاب به اقصی نقاط کشور سفر کردم؛ حلقه مفقوده مدیریت کارآمد جهادی است.

آیت الله رئیسی: دولت ما خدمتگزار خواهد بود؛ نه منت‌گذار

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع صدها نفری علمای اهل سنت اقصی نقاط کشور اظهار داشت: وضع معیشتی مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست و مشکل فقر، مردم را رنج می‌دهد. 

وی با بیان اینکه مشکل کسب و کار و نبود ثبات در بازار و اقتصاد به نحوی است که زندگی مردم قابل پیش بینی نیست و باید اقتصاد قابل پیش بینی باشد، گفت: نه فقط معیشت بلکه اعتماد مردم که پشتوانه هر دولت و مسئول است آسیب دیده است و سرمایه اجتماعی همواره پشتوانه بزرگی برای دولتمردان بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه یک رنج مشترک داریم و این ما را کنار هم قرار داده است اظهار داشت: مردم کمبودها را می فهمند ولی تبعیض را نمی پسندند و آنچه قطعی است این است که هزار سال شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند و سیزده هزار شهیدان اهل سنت در کنار شهدای شیعه از این کشور صیانت و حراست کرده‌اند و پشتوانه نظام اسلامی و انقلاب بودند و نفس واحدی هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه نقطه محوری در این کشور و در ایجاد تحول عدالت است، تصریح کرد: تحول ضروری است و باید حتما شرایط فعلی را متحول کنیم و شرایط فعلی در وضع کار و زندگی مردم قابل قبول نیست. محور تحول اجرای عدالت خواهد بود و هرجا بی‌عدالتی است باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد و تبعیض‌های گویشی و اقلیمی و بین منطقه اهل سنت و شیعه پسندیده نیست و باید حقیقتا توزیع ظرفیت در کشور عادلانه باشد.

رئیسی با بیان اینکه اگر دانشگاه نسبت به تربیت نیروی انسانی اقدام می‌کند باید زمینه اشتغال و افزایش بهره‌وری در کار دیده شود، تصریح کرد: اگر در کنار دادن فوق لیسانس و لیسانس اشتغال ایجاد نشود، فارغ التحصیلان بیکار به مساجد مراجعه می‌کنند و جویای کار هستند در الی که 40 درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است.

وی افزود: در این مدت کوتاه به قدر تمام روسای قوه قضائیه بعد انقلاب در بخش های مختلف کشور سفر کرده‌ام و امروز ظرفیت‌های مهم اقتصادی زیادی در کشور است و حلقه مفقوده مدیریت کارآمد جهادی است تا این ظرفیت‌ها را عادلانه تقسیم کند و نیروی انسانی کارآمد را به کار گیرد تا هیچ کسی اعم از شیعه و سنی و سیستانی و بلوچ و کرد و ترک و بوشهری و کرد محزون نباشند که چرا کار نیست. 

وی با بیان اینکه برای هر ایرانی، ایرانی بودن کافی است تا از همه حقوق شهروندی برخوردار باشد تا همه حقوقش تضمین شود و حق برای مردم و تکلیف برای دولت است، بیان داشت: در کشور شهروند درجه یک و دو نداریم و همه شهروند درجه یک هستم و این حقی است که خدا و قانون اساسی و خود ایرانی بودن برای هر ایرانی قرار داده است. 

رئیسی با تاکید بر اینکه عدالت بدون مردم‌سالاری دینی امکان‌پذیر نیست و عدالت مردم‌سالاری می‌خواهد و می‌طلبد کسی بی‌لکنت زبان حقش را بیان کند و حقش داده شود، اظهار داشت: به دوستان دادگستری می‌گویم به کسی که با زبان محلی می آید و نه زبان حقوقی دارد حقش را بگیرد و نه پول دارد وکیل بگیرد، انتظار از قلم شما قلم عادلانه است و نباید آرام ننشست تا حقش داده شود. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم گرفت: را عقب ماندگی این است که همه مردم شرکت کنند و  اگر رای مردم به من تعلق گرفت با علمای اهل سنت تازه کارم شروع می شود و باید گله های مردم و نخبگان باشد شنیده شود  و دولت مردمی باید با مردم کار کند و پیش برود و به نتیجه برسد و گره زندگی مردم با توکل به خدا و اعتماد به داشته های بسیار باز می شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه امید از دست رفته باید برگردد و این امید با سخنرانی بر نمی‌گردد بلکه با عمل و اجرا برمی‌گردد،‌ گفت: این امید قابل برگشت است و باید امروز اعتماد مردم به نظام و دولتمردان باید حاصل شود و این اعتماد زمانی حاصل می شود که همراه با اقدام و عمل باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه فقر برای مردم قابل تحمل نیست و باید فقر را از چهره زیبای کشور بزداییم و تبعیض و فاصله‌های طبقاتی محصول بی‌عدالتی است، گفت: ‌البته درمورد عدالت زیاد می‌توان صحبت کرد ولی در اجرا اگر کسی بتواند اصحاب ثروت و قدرت و پارتی و ارتباطات ناسالم را کار بزند و دولت مردمی پایان فساد و رانتخواری شود مردم به اجرای عدالت امیدوار می شوند و قطعا برکات الهی نازل خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارگزار نمی‌تواند در تهران بنشیند و برای همه مناطق تصمیم بگیرد و یکی از موفقیت‌‌های علمای شیعه و سنی به دلیل این است که در درون مردم هستند و با مردم ارتباط دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه انسجام ما برای دنیا پیام دارد که ما در کنار هم هستیم و مشکلاتمان را باهم حل خواهیم کرد،‌ گفت: هرچه انسجام بین دولت و ملت و علما بیشتر شود در گره گشایی زندگی مردم تاثیرگذار است و به مردم و جوانان که حالشان گرفته شده و ناامیدند بگویید در انتخابات شرکت کنند چون رای بالای به دولت پشتوانه بسیار مهمی برای کارآمدی دولت است.

رئیسی تاکید کرد: دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود و ان‌شاءلله دولت خدمتگزار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول