اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

معاون سازمان بسیج اساتید: هر استاد یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رسالت اصلی نهضت استادی در انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است و هر استاد باید یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد.

معاون سازمان بسیج اساتید: هر استاد یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،  وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه­‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در وبینار «دولت سیزدهم، دولت کارآمد در تراز گام دوم انقلاب» به بیان ابعاد حقوقی، سیاسی و دینی اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و گفت: بعد حقوقی نمایانگر حق ملت ایران در اداره امور کشور مبتنی بر اصول قانون اساسی، بعد سیاسی حاکی از آگاهی و شعور سیاسی مردم و حساسیت آنان نسبت به تعیین سرنوشت سیاسی خود که باعث انسجام، اقتدار ملی و صلابت سیاسی کشور می­‌شود و بعد دینی نیز به نقش مردم در جامعه اسلامی اشاره دارد و از آنجا که اساس نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است، مردم سالاری بدون توجه به احکام و مقررات اسلامی معنایی ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشارکت در انتخابات و دعوت همگان به شرکت در انتخابات یک وظیفه همگانی است، گفت: رسالت اصلی نهضت استادی در انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است و هر استاد باید یک ستاد انتخاباتی برای مشارکت حداکثری باشد.

آرایی گفت: در این خصوص استادان باید نقش مهمی در جریان­‌سازی سیاسی (تقویت بصیرت و بینش درست سیاسی مبتنی بر آرمان­‌ها و اصول انقلاب اسلامی) و جریان­‌سازی سیاستی (اجتماعی شدن علم یعنی احصای نظام مسایل و تولید محتوا و بسته سیاستی در سطوح ملی تا محلی مبتنی بر نیازها و اولویت­‌های نظام اسلامی) ایفا کنند.

 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تأکید بر اینکه نهضت استادی بسیج یک جریان و حزب سیاسی نیست بلکه جریان فراگیر متعلق به همه مردم است، گفت: پیشران­‌های توسعه هر استان باید به دست اساتید مسأله­‌محور شناسایی و تبدیل به مطالبه عمومی شود و برای ایجاد این رسوب اجتماعی، ورود به خط مقدم یعنی کف جامعه به منظور احصای نیازهای اساسی و اولویت‌­دار و مطالبه آن از قوه مجریه ضرورت دارد.

آرایی با اشاره به ضرورت مسأله‌­شناسی و مسأله‌­یابی درست برای تصمیم­‌گیری صحیح در فرایند سیاستگذاری، تأکید کرد: زمانی می‌­توانیم مسایل عمومی جامعه را وارد دستورکار رسمی سیاستگذاری نماییم که آگاهی بخشی و گفتمان سازی سیاستی در مردم ایجاد و تقویت شود که البته نقش استادان در این زمینه بی­‌بدیل است.           

این استاد دانشگاه که در جمع اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی سخن می گفت؛ در ادامه به اهمیت و جایگاه استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت:  این استان در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی به‌عنوان چهار راه ارتباطی ایران و اروپا است. بنابراین، همه مسایل و مشکلات کنونی استان با توجه سیاستگذاران و مدیران ملی و استانی به این ظرفیت­‌های بی‌­نظیر و مزیت‌­شناسی درون استانی قابل حل است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور سپس به برخی ظرفیت­‌ها و مزیت­‌های استانی اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی در بخش صنعت دارای  بیش از 50 هزار واحد صنعتی فعال، است وهمچنین از جمله‌ مزیت‌های آن می‌توان به وجود منطقه آزاد تجاری ارس و بیش از 50 شهرک و ناحیه صنعتی اشاره کرد.  در بخش معدن  این استان دارای  بیش از 8 میلیارد تن ذخایر معدنی از جمله معدن کانسار مس سونگون است،

وی افزود: در بخش کشاورزی وجود بیش از 414 هزار هکتار اراضی آبی و 807 هزار هکتار اراضی دیمی را می‌توان نام برد و در بخش حمل و نقل  راه­‌آهن باری و مسافری متصل به ترکیه، ارمنستان و نخجوان از جمله موارد قابل توجه است.

این استاد دانشگاه در پایان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بخش گردشگری،  گفت: این استان در بخش گردشگری دارای توانمندی‌­های گسترده­‌ای است و مضافاً اینکه از بزرگترین پایگاه‌­های تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول