اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کاندیدایی که به اصول اخلاقی پای‌بند نیست نمی تواند مدافع حقوق ملت باشد

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: اگر نامزدی در رقابت‌های انتخاباتی به اصول اخلاقی پای‌بند نباشد پس‌از تشکیل دولت نیز با زیر پا گذاشتن تعهدات خود در قبال ملت ایران حقوق عمومی و مصالح کشور را تضییع خواهد کرد.

کاندیدایی که به اصول اخلاقی پای‌بند نیست نمی تواند مدافع حقوق ملت باشد

مهدی تقوی عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ با اشاره به برگزاری دو دوره از مناظرات ریاست جمهوری گفت: با گذشت نیمی از زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و درحالی‌که انتظار می‌رفت با برگزاری مناظره‌ها تغییر محسوسی در اقبال بخش‌های مختلف جامعه به سمت مشارکت در انتخابات رخ دهد اما نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که همچنان اما و اگرها و تردیدهایی در میان بخش قابل‌توجهی از جامعه نسبت به اصل مشارکت وجود دارد. 

وی اظهار داشت: می‌توان یک دلیل مهم این امر را در عدم دریافت تضمین عملی لازم از سوی نامزدها برای عبور از شرایط دشوار فعلی در دولت آینده دانست. دلیل دیگر آن حجم بالای نارضایتی از اوضاع کنونی کشور است که با یک مناظره انتظار فراموشی مردم از مشکلات موجود و اصلاح رفتار رأی‌دهی شهروندان دشوار به‌نظر می‌رسد. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ارزیابی رفتار انتخاباتی نامزدها تاکنون نشان می‌دهد که نامزد اصلاحات و اعتدالیون به دلیل ضعف گفتمانی و عملکرد بسیار نامناسب دولت برآمده از این تفکر در صدد هستند تا از طریق عملیات روانی و  روی‌آوردن به تخریب و توهین در اشکال مختلف آن از یک‌سو اعتماد عمومی به نامزدهای جبهه انقلاب را مخدوش سازند. 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این نامزدها سعی دارند از این نمد برای پر کردن سبد آراء خویش کلاهی ببافند غافل از آنکه این‌گونه برخوردهای تخریبی نه‌تنها قشر خاموش رأی‌دهندگان را به صحنه نمی‌آورد بلکه به دلیل ناامید شدن از آینده  موجبات دلسردی و فاصله گرفتن این بخش از جامعه از مشارکت در انتخابات خواهد شد. 

تقوی یادآور شد: پرواضح است این گونه رفتارهای پوپولیستی و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و در یک کلام بداخلاقی‌های سیاسی از سوی کسانی که عنوان رجل مذهبی سیاسی را با خود به یدک می‌کشند موجبات نگرانی بیشتر مردم از رئیس‌جمهور آینده و کابینه وی فراهم خواهد آورد.

این استاد دانشگاه افزود: طبعا انتظار رهبری معظم و تمام دلسوزان انقلاب از نامزدهای ریاست‌جمهوری آنست که بیش‌از این به چینی ترک‌خورده اعتماد مردم ضربه وارد نکنند و بیش‌تر از آنکه به فکر کردن پیروزی خود باشند به ترمیم اعتمادی که به واسطه عملکرد نامطلوب دولت‌های متبوع خودشان به‌وجودآمده؛ بیندیشند. 

تقوی اضافه کرد: در نقطه مقابل نامزدهای جبهه انقلاب نیز تا کنون سعی کردند با ارائه برنامه‌های عملی و پاسخی قانع‌کننده به سوالات راه‌حل‌های عملی برون رفت از شرایط ناگواری که بر جامعه تحمیل‌شده است را به مردم بازگو کنند. 

وی افزود: آنچه که روشن است اگر بنابر ایراد انتقادات شدید و حمله به سیاست‌های غلط کنونی دولت باشد این نامزدهای جبهه انقلاب هستند که هم در این زمینه دستشان کاملاً پر و هم جامعه آمادگی بیشتری برای شنیدن انتقادات تندوتیز علیه مسببان وضعیت فعلی را دارد اما این نامزدها با ملاحظه مصالح عمومی کشور و به تاسی از فرمان مقام معظم ولایت هرگز پا را از مسیر اخلاق اسلامی فراتر نگذاشته‌اند و از بسیاری از خیانت‌ها بی‌تدبیری‌هاو بی‌اخلاقی‌ها کریمانه گذشتند. 

این استاد دانشگاه گفت: اینک مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی هستند که با دنبال نمودن خط‌مشی‌ها برنامه‌ها شیوه‌های تبلیغات و براساس معیار مهم اخلاق انتخاباتی بایستی به انتخاب اصلح دست بزنند چرا که اگر نامزدی در ایام رقابت انتخاباتی به اصول اخلاقی و قواعد بازی عادلانه به قوانین کشور پای‌بند نباشد چنین فردی پس‌از تشکیل دولت نیز با زیر پا گذاشتن تعهدات خود در قبال ملت ایران حقوق عمومی و مصالح کشور را تضییع خواهد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول