اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعال سازی منابع و ذخایر خراسان‌جنوبی نیاز به برنامه و مدیریت دارد

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعال سازی منابع و ذخایر استان نیاز به برنامه و مدیریت دارد، گفت: ستاد توسعه خاوران یک اقدام ابتکاری بر پایه برنامه‌ریزی‌های محلی است که همه منابع و ظرفیت‌ها را دور هم جمع می‌کند تا انرژی‌های خفته استان را بیدار کند.

فعال سازی منابع و ذخایر خراسان‌جنوبی نیاز به برنامه و مدیریت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان سرایان از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست تدوین برنامه عملیاتی سالانه را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و مشخص کنند چه برنامه هایی برای سال ۱۴۰۰ دارند و در چه بازه زمانی این برنامه‌ها را به پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: سرنوشت ادامه حیات کشور با همین انتخابات پیش رو  رقم می خورد و انتخابات در همه کشورها بنیان تعیین سرنوشت است و بعید به نظر می‌رسد که مردم با فرهنگ ایران در خصوص تعیین سرنوشت خود بی تفاوت باشند، چرا که می دانند  حضور و حماسه  قدرت نظام را بالا می برد.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید وظیفه شناس، موقعیت شناس، دشمن شناس، وقت شناس، برنامه محور و قاطع باشند، گفت: بدو ورود به استان اعلام کردم که مدیر نشسته نمی‌خواهم بلکه مدیر باید بین مردم و در صحنه باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: سفرهای شهرستانی به این جهت انجام می‌شود که مدیریت را بومی و محلی و در صحنه می دانم.

استاندار با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص مصوبات سفر اول به شهرستان سرایان، گفت: طبق این گزارش، جز ۲ مورد از پروژه‌ها که نیاز به پیگیری دارد، بقیه محقق شده است.

ملانوری تأکید کرد: رصد مصوبات و پیگیری آن‌ها در راستای اصرار بر برنامه محور بودن است.

وی با بیان اینکه مردم باید طعم خدماتی که ارائه می‌کنیم را بچشند، گفت: مسئول انقلابی، لحظات را درک و متعهد به انجام وظیفه است.

استاندار در خصوص وظیفه دشمن شناسی مدیران گفت: مدیر نظام باید بداند دشمن در هر برهه از زمان در قالبی خاص وارد می شود و در شرایط فعلی، تیری به ما شلیک نخواهد کرد، بلکه با هدف گرفتن ارزش ها، تعصب و باور ما را نسبت به نظام کمرنگ می‌کند.

ملانوری با تأکید بر برنامه محور بودن مدیران خاطر نشان کرد: مدیر باید با برنامه‌ریزی درست، خلق منابع کند، برای مثال اگر درآمد امسال شما در سرایان به عنوان پایتخت بنتونیت ایران، از این کانی بی نظیر ۵ میلیون تومان است و سال آینده به ۱۵ میلیون می‌رسد، می توانیم بگوییم شرایط را مدیریت کرده و با برنامه پیش رفته‌اید.

وی به دیگر ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که عایدات مردم از این ظرفیت‌ها افزایش یابد و محصولات ارزش افزوده داشته باشند.

وی تاکید کرد که فعال سازی منابع و ذخایر استان نیاز به برنامه و مدیریت دارد.

ملانوری به تجربه خود در ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: چون اعتقاد دارم که ستاد، کاری بنیادین برای توسعه استان است، پای آن ایستاده‌ام و اهداف و برنامه‌هایش را با جدیت دنبال می‌کنم.

وی گفت: ستاد توسعه خاوران یک اقدام ابتکاری بر پایه برنامه‌ریزی‌های محلی است که همه منابع و ظرفیت‌ها را دور هم جمع می‌کند تا انرژی‌های خفته استان را بیدار کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه نخبگان و ایده‌پردازان در ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: کل اعتبارات پژوهش‌سراهای استان در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود اما با توجه به اهمیت موضوع و صرفا به جهت ترغیب جوانان و نوجوانان به ایده‌پردازی، این اعتبار در سال جاری به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای برنامه‌های ستاد توسعه خاوران روز گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای یک سرمایه‌گذار متعهد شد مبلغ ۲ میلیارد تومان را در قالب مسوولیت اجتماعی خود در استان هزینه کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول