اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دولت در هشت سال گذشته به جای حل مشکلات داخلی کشور تنها به مسئله برجام پرداخت

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت در هشت سال گذشته به جای پرداختن به برجام و اصرار بر مذاکره با آمریکا به مسائل داخلی کشور رسیدگی می‌کرد، شاهد وضع کنونی و گله‌مندی مردم در کشور نبودیم.

دولت در هشت سال گذشته به جای حل مشکلات داخلی کشور تنها به مسئله برجام پرداخت

حبیب آقاجری گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر با اشاره به مشکلات استان خوزستان در دولت یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: در استان خوزستان در چند سال اخیر ما شاهد مسائل و مشکلات زیادی بودیم اما متاسفانه دولت در این سال‌ها به جای پرداختن به مسائل داخل کشور، بیشتر توان خود را برای برجام و اصرارش بر مذاکره کردن با آمریکا گذاشت، در صورتی که حل خیلی از مسائل داخل کشور ارتباطی با برجام نداشت و می‌توانستیم با تکیه به توان و دانش داخل مسیر توسعه و پیشرفت را در پیش بگیریم.

وی افزود: از این رو سیاست‌های این دولت منتج به شرایط فعلی کشور و ناامیدی مردم شد، در استان‌های پرظرفیتی مانند خوزستان مردم انتظار توسعه و شکوفایی بیشتری بودند اما متاسفانه تنها شاهد بدتر شدن اوضاع و شرایط بد معیشتی خود بودند و روز به روز شرایط زندگی برای آنان دشوارتر شد.

نماینده مردم شهرستان ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم مسئله اشتغال بود که با وجود نیروی متخصص و جوان تحصیل کرده در استان، زمینه اشتغال برای آنان فراهم نشد و با گذشت زمان بر آمار بیکاری در این استان غنی افزوده شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که با یک مدیریت صحیح و دلسوز با توجه به پتاسیل‌های عظیم استان، دولتمردان می‌توانستند با پرهیز از سهل‌انگاری در جهت اشتغال‌زایی موثر عمل کنند اما متاسفانه کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند و تنها جوانان را گله مندتر کردند و معیشت مردم را با مشکل جدی مواجه کردند.

آقاجری تاکید کرد: در این دولت مردم حتی از نیازهای اولیه خود نیز محروم بودند، مردم خوزستان همواره با بحران بی‌آبی مواجه بودند، این شرایط زمانی برای اهالی این استان دشوارتر می‌شد که می‌دانستند منابع بزرگ آبی در خوزستان وجود دارد اما با بی‌تدبیری مسوولین و تصویب مصوباتی، کشاورزی آنها به سمت نابودی رفت و خود از داشتن آب شرب سالم محروم ماندند.

وی اضافه کرد: مسئله فاضلاب استان خوزستان نیز یکی از دیگر موارد شرم‌آور بود که در کارنامه این دولت ثبت شد، مسئله‌ای که مردم به ستوه کشاند و در وضعیت اسفناکی قرار داد، به عنوان مثال آبگرفتگی بندرامام، چمران و اهواز به قدری بحرانی بود که در برخی نقاط مردم در جریان این حادثه تمام دارایی خود را از دست دادند، مردمی که بعضا از شرایط مالی مناسبی برخوردار نبودند.

نماینده ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این مشکلی در حالی رخ داد که دولت دغدغه تامین بودجه را نداشت اما مسوولین ذیربط با بی‌توجهی به مردم، آن روسیاهی را در این نقاط به بار آوردند و تاکنون دولت به نحو موثری مسئله فاضلاب استان خوزستان را حل نکرده است.

بی عدالتی و تبعیض اشکال اساسی دولت است

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنده از سال 95 امامت نماز جمعه شهرک طالقانی از نقاط محروم استان خوزستان را عهده دارم، این مدت همواره شاهد گله‌مندی مردم از وضع موجود بودیم، یک حقیقت وجود دارد و آن این است که ما ردپای مدیران ناکارآمد دولت فعلی را در تمام مشکلات استان می‌بینیم و این مسئه به قدری جدی است که رفته رفته مردم را حتی نسبت به نظام دلسرد کرده است.

وی افزود: مشکلات مردم استان خوزستان تا به حال به قدری در این سال‌ها بیان شده و رسانه‌ای شده است که با یک بررسی اجمالی می‌توان به مسائل جدی و محرومیت آن پی برد، یکی از جدی‌ترین مسائل آن آب و فاضلاب است که زنذگی روزانه مردم مختل کرده است.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر ادامه داد: در این میان مسوولین در این سال‌ها با سهل‌انگاری و تاخیر در اجرای پروژه تنها هنرشان هدر دادن بودجه بیت المال بود که با عملکرد ضعیف خود قادر به ثمر نشاندن پروژه‌های آب و فاضلاب نبودند.

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد ضعیت دولت در زمینه اشتغال پرداخت و گفت: این دولت نه تنها موفق به افزایش اشتغال در کشور نشد بلکه به تعداد بیکاران اضافه کرد و در این سال‌ها بیشترین مراجعات مردم به دفتر ما به درخواست شغل اختصاص داشت.

وی افزود: این در حالی است که ما در صنعتی‌ترین شهرستان کشور مستقر هستیم، دیگر به راحتی می‌توان ‌شرایط اشتغال را در سایر نقاط کشور حدس زد، اما خب آمار بیکاری موجود در کشور گواهی بر ناکارآمدی این دولت در زمینه اشتغال‌زایی است.

هاشمی اضافه کرد: مشکلات کارو اشتغال به اینجا ختم نمی‌شود، این دولت یک ایراد اساسی دیگر داشت و آن ناتوانی در پاسخ به مشکلات کارگری است، کارگرانی که همواره از بی‌عدالتی و نداشتن امنیت شغلی رنج می‌بردند، فراموش نکنیم همین مسئله بحرانی جدی برای کشور است چرا که بحث اشتغال بحث جوانان است و این قشر ارزشمندترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند اما دولت در فراهم آوردن اشتغال و مسکن برای آنان موفق نبود.

امام جمعه شهرک طالقانی تبعیض و بی‌عدالتی را ایراد اساسی دولت فعلی برشمرد و عنوان کرد: این دولت هیچگاه نتوانتست عدالت را در بین اقشار مختلف جامعه برقرار کند و در این سال‌ها تنها به محرومیت شهرک حاشیه‌ای و دشوارکردن شرایط زندگی اقشار کم درآمد اضافه کرد، به عنوان مثال در شهرستان بندرماهشهر تبعیض بیداد می‌کند و همین مسئله موجب خشم مردم شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول