اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

فارس من| رشد 13 درصدی مساجد اهل تسنن در کشور/ 9 مسجد اهل سنت در استان تهران

مساجد اهل سنت در کشور، طی 6 سال گذشته از 15 هزار باب به 17 هزار باب رسیده و برادران اهل تسنن ما در استان تهران 9 مسجد اختصاصی دارند.

فارس من| رشد 13 درصدی مساجد اهل تسنن در کشور/ 9 مسجد اهل سنت در استان تهران

به گزارش خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، یکی از سردبیران سامانه «فارس من» سوژه‌ای را در این سامانه به ثبت رسانده که عنوان آن «درخواست ساخت مسجدی در تهران برای اهل سنت» است. اینجا بخوانید

این کاربر و مخاطب خبرگزاری فارس، ذیل سوژه خود نوشته: «یکی از درخواست‌هایی که جامعه اهل سنت از مسؤولان مربوطه دارند ساخت مسجد یا نمازخانه‌ای برای ادای فرایض دینی در شهر تهران است. جمعیتی در شهر تهران ساکن هستند که از مسجدی برای برگزاری نماز و امورات دینی خود برخوردار نیستند. این در حالی است که برای دیگر اقلیت‌ها عبادت‌گاهی برای اجرای مناسک دینی وجود دارد و مجبور نیستند که مسافت‌های طولانی را برای اقامه نماز طی کنند.

بنابراین درخواست ما این است که با توجه به وحدت بین مسلمین مسجدی در تهران برای اهل سنت ایجاد شود.»

این تقاضا در حالی مطرح می‌شود که اهل سنت در تهران و اطراف آن، صاحب ۹ مسجد اختصاصی هستند؛ هرچند آنان در گستره کشور شیعی ایران، ۱۷ هزار مسجد را به خود اختصاص داده‌اند که این تعداد تا مرداد سال ۹۴ یعنی حدود ۶ سال قبل، تقریبا ۱۵ هزار باب بوده و هر سال، بیش از ۲ درصد بر تعداد این مساجد افزوده شده است.

البته، تمرکز فعالیت مساجد اهل سنت در کشور بیش‌تر در استان‌های مرزی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ها، گلستان، آذربایجان غربی، کرستان، کرمانشاه و خوزستان بوده، اما این به آن معنا نیست که برادران اهل تسنن ما در پایتخت، صاحب مسجدی نباشند.

با یک جست‌وجوی ساده متوجه می‌شویم که نشانی این ۹ مسجد در تهران و اطراف پایتخت عبارتند از: ١ـ مسجد صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه ٢ـ مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران ٣ـ مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر ٢٠ جاده‌ی قدیم ۴ـ مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح ۵ـ مسجد النبی، واقع در شهرک دانش ۶ـ مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد ٧ـ مسجد وحیدیه، واقع در شهریار ٨ـ مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد ٩ـ مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار.

این تقاضا در حالی مطرح می‌شود که مسجد در تمام جهان اسلام، خانه عبادت مسلمین اعم از شیعه و سنی است و پیروان این دو مذهب اسلامی در سراسر جهان در کنار هم به پرستش خدای متعال مشغول‌اند.

برای اینکه بدانید امکانات مذهبی و دینی در کشوری که مذهب رسمی آن تشیع است، تا چه اندازه در اختیار برادران اهل سنت ماست، ویدیوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول