اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

«وضع فرهنگیان کشور» دغدغه‌ای بزرگ است/ دانش‌آموز متفکر حاصل اجرای سند تحول است

رئیس کمیته نخبگان ستاد انتخابات آیت الله رئیسی با بیان اینکه وضع فرهنگیان کشور، دغدغه‌ای بزرگ است، گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش واقعا اجرا می‌شد شاهد تربیت و پرورش دانش‌آموزی متفکر، پرسشگر و خلاق برابر با این سند بودیم.

«وضع فرهنگیان کشور» دغدغه‌ای بزرگ است/ دانش‌آموز متفکر حاصل اجرای سند تحول است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، احمد حیدری رئیس ستاد انتخابات فرهنگیان کشور در جمع اعضای کمیته‌های کانون فرهنگیان ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی، مشارکت و حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رأی را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: حضور و مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات 28 خرداد وظیفه و مسؤولیتی خطیر برای همگان است. چرا که شکوه و حضور حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تضمین کننده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس ستاد انتخابات فرهنگیان آیت الله رئیسی تصریح کرد: باید اجازه داد دولتی اصلح با کارنامه‌ای درخشان، موجبات دلگرمی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی شود و رغع دغدغه‌های معیشتی آنها را فراهم آورد.

وی، وضع معلم و معیشت وی را خوب توصیف نکرد و افزود: وضع فرهنگیان کشور، دغدغه‌ای بزرگ است. علاوه بر این، نظام تعلیم و تربیت و جامعه کنونی دانش‌آموزی ما هم مهم‌ترین دغدغه است؛ این در حالی است که اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش واقعا اجرا می شد و شرایط و زیرساخت‌ها مطابق با ساحت‌های شش‌گانه تربیت فراهم می‌آمد شاهد تربیت و پرورش دانش‌آموزی متفکر، پرسشگر و خلاق برابر با این سند بودیم.

حیدری ادامه داد: اعتقاد قلبی مسؤولان کشور به سند تحول بنیادین و اجرای دقیق این سند، دانش آموز ما را با اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب بیش از پیش مإنوس و تربیت دانش‌آموز در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

وی، آموزش‌های حضوری را در قیاس با آموزش‌های مجازی اثربخش دانست و با تأکید بر ضرورت مدیریت صحیح بر مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور در دوران کرونا، گفت: هیچ کجای دنیا در زمان کرونا شاهد تعطیلی صددرصدی مدارس نبودیم. بنا بر اعلام رئیس سازمان یونسکو، آموزش یکساله مجازی، دانش‌آموز را برای مدت 2 سال از تربیت و آموزش باز می دارد.

رئیس ستاد انتخابات فرهنگیان آیت الله رئیسی، همچنین فعالیت و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی را بدون تعلق گرفتن سیم‌کارت خاص به آنها فاقد کنترل و موجب مشکلات عدیده برای خانواده‌ها ذکر و تأکید کرد: یقینا با ورود آیت الله رئیسی، شاهد جبران خسارات وارده در این خصوص خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و عدم مدیریت صحیح بر این دانشگاه و کسری 25 درصد نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: توجه بیش از پیش به دانشگاه فرهنگیان، ضامن حفظ فرهنگ و نظام تعلیم و تربیت کشور است.

حیدری، تولید آموزش و پرورش را نیروی مولد سالم در تراز نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: البته به شرط اینکه معلمی تربیت شود که علاوه بر احیا و حفظ جایگاه و منزلتش، دغدغه معیشت را نداشته باشد.

# انتخابات 1400

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول